NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Peiling: Welk kaart materiaal gebruik je?
U heeft geen rechten om te stemmen in deze poll.
Garmin kaart
61.54%
24 61.54%
OziExplorer
2.56%
1 2.56%
Google Earth
28.21%
11 28.21%
geen
7.69%
3 7.69%
Totaal aantal stemmen: 39 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 88 stemmen - gemiddelde waardering is 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk kaart materiaal gebruik je?
#1
De vraag is eigenlijk heel simpel en wordt gesteld i.v.m. de keuze voor onze eigen GeoLeaks kaart. We willen dus weten wat voor kaart materiaal er door de forum gebruikers wordt gebruikt. De keuzes zijn Garmin, OziExplorer en Google Earth.

Voor de duidelijkheid: er zijn meerdere keuzes mogelijk!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#2
Ik gebruik Garmin, maar maak nooit gebruik van de GL kaart.
#3
Ik gebruik OSM (Open Street Map) op de GPS.
#4
Voor de duidelijkheid: het gaat erom wat voor kaartmateriaal er op de PC wordt gebruikt. Mijn vraagstelling was dus niet volledig Wink

En voor de duidelijkheid: zoals bekend werkt de GeoLeaks kaart niet helemaal meer volgens verwachtingen. Dit is een online kaart en we staan nu eigenlijk op het punt om over te stappen naar een offline kaart, waarvoor dus software bij de gebruiker is vereist. De vraag is dus eigenlijk meer met welke kaart we de meeste gebruikers gaan bereiken. Zoveel mogelijk stemmen zou handig zijn, zodat we de juiste keuze kunnen gaan maken Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#5
Het zou in ieder geval fijn zijn als het software is die zowel op windows als mac draait.
#6
De keuze is heel simpel: MapSource/Basecamp, Google Earth of OziExplorer.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#7
hmm, dan heb ik de poll ook verkeerd ingevuld, maar ik gebruik eigenlijk nooit offline kaartmateriaal. Vooral omdat het mij nog nergens gelukt is om de diverse cachetypes ook als zodanig op de kaart geplot te krijgen. Dus ik wil een tradi als tradi zien, een mysterie als mysterie (en als ie opgelost is en ik heb hem in bijv GSAK een ander icoon gegeven ook met dat icoon), enz.
Als iemand daar iets leuks voor weet?
#8
Als ik van een offline kaart gebruik maak is dat een OSM kaart in Mapsource waarbij ik aparte symbolen op de kaart zet voor de verschillende types, waarbij gevonden caches anders zijn (met een vinkje extra) dan degene die niet gevonden zijn.

Via het document uit de volgende link heb ik dat voor elkaar gekregen: http://xaa.dohd.org/Geocaching/CustomIcons/
#9
MapSource/Basecamp


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum