GeoLeaks Geocaching Forum

Volledige versie: Welk kaart materiaal gebruik je?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
De vraag is eigenlijk heel simpel en wordt gesteld i.v.m. de keuze voor onze eigen GeoLeaks kaart. We willen dus weten wat voor kaart materiaal er door de forum gebruikers wordt gebruikt. De keuzes zijn Garmin, OziExplorer en Google Earth.

Voor de duidelijkheid: er zijn meerdere keuzes mogelijk!
Ik gebruik Garmin, maar maak nooit gebruik van de GL kaart.
Ik gebruik OSM (Open Street Map) op de GPS.
Voor de duidelijkheid: het gaat erom wat voor kaartmateriaal er op de PC wordt gebruikt. Mijn vraagstelling was dus niet volledig Wink

En voor de duidelijkheid: zoals bekend werkt de GeoLeaks kaart niet helemaal meer volgens verwachtingen. Dit is een online kaart en we staan nu eigenlijk op het punt om over te stappen naar een offline kaart, waarvoor dus software bij de gebruiker is vereist. De vraag is dus eigenlijk meer met welke kaart we de meeste gebruikers gaan bereiken. Zoveel mogelijk stemmen zou handig zijn, zodat we de juiste keuze kunnen gaan maken Wink
Het zou in ieder geval fijn zijn als het software is die zowel op windows als mac draait.
De keuze is heel simpel: MapSource/Basecamp, Google Earth of OziExplorer.
hmm, dan heb ik de poll ook verkeerd ingevuld, maar ik gebruik eigenlijk nooit offline kaartmateriaal. Vooral omdat het mij nog nergens gelukt is om de diverse cachetypes ook als zodanig op de kaart geplot te krijgen. Dus ik wil een tradi als tradi zien, een mysterie als mysterie (en als ie opgelost is en ik heb hem in bijv GSAK een ander icoon gegeven ook met dat icoon), enz.
Als iemand daar iets leuks voor weet?
Als ik van een offline kaart gebruik maak is dat een OSM kaart in Mapsource waarbij ik aparte symbolen op de kaart zet voor de verschillende types, waarbij gevonden caches anders zijn (met een vinkje extra) dan degene die niet gevonden zijn.

Via het document uit de volgende link heb ik dat voor elkaar gekregen: http://xaa.dohd.org/Geocaching/CustomIcons/
MapSource/Basecamp