NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

EN: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Peiling: Wel of geen Adventure Lab caches?
U heeft geen rechten om te stemmen in deze poll.
Ja, wel toestaan
78.59%
279 78.59%
Nee, niet toestaan
21.41%
76 21.41%
Totaal aantal stemmen: 355 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 20 stemmen - gemiddelde waardering is 2.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen Adventure Lab caches?
#26
Wij delen de mening van oa "baffieduck". We zijn dus voor.
#27
Hartstikke voor.
Wink Chrisje
#28
Ik ben voor. Met name voor de AL in het buitenland. Soms is de vraag dusdanig slecht vertaalt in het Engels dat je totaal niet begrijpt wat de CO bedoelt.
Meestal helpt een mailtje maar vaak ook niet omdat er niet wordt gereageerd.
#29
Tegen!
#30
Graag wel toestaan
#31
ik ben voor
#32
Voor .
#33
Volgens mij heeft de site geocord ook adventure Labs met alles erop en eraan op hun site staan. Dat liet een medecacher zien...
#34
Klopt, maar alleen voor betalende leden.
#35
Yes, please allow Lab Caches!
#36
Voor!
#37
Voor!
TFTC Wink GeoCache
#38
voor.
#39
Ik ben voor, vanwege labcaches met erg gezochte antwoorden die ter plekke niet te vinden zijn omdat ze geen relatie hebben met de omgeving.
#40
Volledig voor !
#41
Voor. Soms vergeet ik een antwoord te noteren. Is meteen de bonus klaar...
#42
Wel

Ik ben voor, soms zijn de antwoorden lastig te vinden/in te voeren omdat de vraagstelling niet helemaal duidelijk is. 

Maar begrijp ik nu dat je de Labs ook zonder ter plekke te zijn geweest kan invoeren????? Hoe dan?
#43
Tegen
#44
Ja gewoon toelaten zolang het achter de betaalde versie zit is het m.i geen probleem

Gr Martin
#45
ik zie niet in waarom we het zouden weigeren; of het noodzakelijk is, is een andere vraag. onlangs kon ik een AL in oostenrijk niet afmaken omdat ik simpelweg niet begreep wat de CO bedoelde, ondanks dat ik toch redelijk in duits en engels ben; maar de bonus was binnen! toch blijft t knagen dat ik de AL niet kan afsluiten; in dat geval zou fakeGPS en een hint/antwoord op de vraag welkom zijn, zodat ik - inderdaad vanuit de luie stoel - maar achteraf de Al kan voltooien.
#46
Ja ik ben voor heeft veel voordelen en als je het niet wilt ga je gewoon op pad.
#47
Soms is het kunnen verifiëren van je antwoorden een welkome toevoeging. Niet elke maker van labcaches weet de vragen altijd zodanig te stellen dat de bedoeling eenduidig is. Vóór dus ikke :-)
#48
Ik ben ook voor,je moet voor je eigen beslissen of je er gebruik van maakt of niet,laatst nog 1ne gedaan waar je een verrekijker voor nodig hebt en niet iedereen heeft dat,ook goed voor buitenlandse labs
[-] De volgende leden bedankten mutse voor dit bericht:
  • GeoLeaks
#49
Tsja, zoals ook al uit de andere discussie over de labcaches blijkt, zijn ben je of voor- of tegen. Iets er tussenin lijkt niet te bestaan, zoals Geoleaks ook al constateert. Laat ik dan een wat genuanceerder beeld schetsen.

Voorstanders melden:
- Labcaches hebben soms vragen waarbij onduidelijk is wat de CO bedoelt. Daardoor is soms de bonus onbereikbaar.
- Het kan helpen bij labcaches in het buitenland, waarbij de taal een probleem is.
- Labcaches met vaste volgorde kunnen niet worden afgemaakt als men op één punt de vraag niet kan beantwoorden.

Tegenstanders melden:
- Labcaches hoor je in het veld te doen. Daar zijn ze voor in elkaar gezet.
- Toestaan is een beetje een hellend vlak, omdat een labadventure met bonus eigenlijk een soort multi is. Multi's worden hier ook niet besproken.

Om verder te filsoferen Earthcaches en Virtualcaches worden hier besproken. Eigenlijk zou je dan een labcaches zonder bonus ook kunnen bespreken omdat die lijken op een "multi"-Earthcache of "multi"-virtualcache. En vervolgens ligt de weg open om ook gewone multi's te bespreken. M.a.w. het is zoals ik het bekijk inderdaad een beetje een hellend vlak.

Echter....een hellend vlak is een wat negatieve benadering van "verandering". Forumregels mogen in de loop van de tijd wizigen. En met verandering is niks mis. Geoleaks is een forum met meerdere secties, en tegenstanders kunnen altijd de "gewraakte" sectie negeren en niet gebruiken. Als voorbeeld: op een event sprak ik eens een CO die schande sprak van websites als deze, want zo zei hij: zo was geocachen niet bedoeld. Toen ik hem vroeg wat dan het verschil was tussen zijn clubje medecachers die puzzels oplosten en zo'n forum, was het even stil ... de vraag of zijn voortuincache dan wel zoals geocachen bedoeld was heb ik maar niet gesteld. Kortweg: hoe geocachen gedaan wordt (zowel leggen als zoeken) verandert in de tijd. Anders hadden we nu ook geen labcaches gehad Smile). Dus wat mij betreft mogen ook de regels van dit forum worden veranderd als de tijd daarom vraagt.....

Waar misschien dan wel over nagedacht mag worden, is hoe ver we willen gaan met die veranderingen.....Smile

Genoeg nuance zo?
[-] De volgende leden bedankten Waterman voor dit bericht:
  • GeoLeaks, J.Assange
#50
Het is mij worst. Ik doe geen Labs, daar er teveel Challenge Caches zijn die daardoor beinvloed worden  daar de Labs niet worden meegeteld. Is maar goed ook.

Dat geneuzel of je 18 of achtien of achttien moet ingeven...


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Mark All Forums Read











Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum