NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Peiling: Wel of geen Adventure Lab caches?
U heeft geen rechten om te stemmen in deze poll.
Ja, wel toestaan
78.59%
279 78.59%
Nee, niet toestaan
21.41%
76 21.41%
Totaal aantal stemmen: 355 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen Adventure Lab caches?
#1
We hebben inmiddels Adventure Lab caches op het forum toegelaten. Let wel: alleen de caches waar een fysieke eindcache aan gekoppeld is. Toegelaten zijn de antwoorden van de vijf vragen plus het eindcoordinaat van de eindcache. Iedereen kan zelf beslissen of ze van deze mogelijkheid gebruik maken, maar de vraag is of we deze caches uberhaupt toestaan op het forum? Ja of nee?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#2
NL.

We hebben inmiddels Adventure Lab caches op het forum toegelaten. Let wel: alleen de caches waar een fysieke eindcache aan gekoppeld is. Toegelaten zijn de antwoorden van de vijf vragen plus het eindcoordinaat van de eindcache. Iedereen kan zelf beslissen of ze van deze mogelijkheid gebruik maken, maar de vraag is of we deze caches uberhaupt toestaan op het forum? Ja of nee? Deze peiling eindigt eind mei en de meerderheid van stemmen telt.



UK.

We have now allowed Adventure Lab caches on the forum. Note: only the caches that have a physical final cache attached to them. Admitted are the answers of the five questions plus the final coordinate of the final cache. Everyone can decide for themselves whether they use this option, but the question is whether we allow these caches on the forum at all? Yes or no? This poll ends at the end of May and the majority of votes count.



D.

Wir haben jetzt Adventure Lab Caches im Forum erlaubt. Achtung: nur die Caches, die einen physischen Final-Cache haben. Erlaubt sind die Antworten auf die fünf Fragen plus die Endkoordinate des Final-Caches. Jeder kann selbst entscheiden, ob er diese Möglichkeit nutzt, aber die Frage ist, ob wir diese Caches überhaupt im Forum zulassen? Ja oder Nein? Diese Umfrage endet Ende Mai, und es zählt die Mehrheit der Stimmen.



F.

Nous autorisons désormais les caches Adventure Lab sur le forum. Note : seulement les caches qui ont une cache finale physique attachée à elles. Sont admises les réponses aux cinq questions ainsi que les coordonnées de la cache finale. Chacun peut décider pour lui-même s'il utilise cette option, mais la question est de savoir si nous autorisons ces caches sur le forum ? Oui ou non ? Ce sondage se termine à la fin du mois de mai et la majorité des votes compte.



DK.

Vi har nu tilladt Adventure Lab-cacher på forummet. Bemærk: kun de cacher, der har en fysisk final cache knyttet til sig. Adgang er svarene på de fem spørgsmål plus den endelige koordinat for den endelige cache. Enhver kan selv bestemme, om han/hun benytter denne mulighed, men spørgsmålet er, om vi overhovedet tillader disse cacher på forummet? Ja eller nej? Denne afstemning slutter ved udgangen af maj, og flertallet af stemmerne tæller.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • cifrandusud, de-buertjes, Pjotrg
#3
Voor.
#4
Ik heb de peiling even aangepast, zodat iedereen kan zien wie wat heeft gestemd plus de tussenstand. De peiling eindigt op 31 mei rond 1 uur ´s middags.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#5
Ik vind het overbodig.
Als je de punten van de Adventure labcaches zelf wilt voltooien dan moet je die 5 locaties toch al bezoeken.
#6
Eens met puzzelboertje, het is nou ook weer niet dat de formule om de bonus te zoeken nou zo ingewikkeld is in de meeste gevallen Smile
#7
Voor!
#8
@puzzelboertje:

Ter plaatse gaan voor de vragen kan inderdaad, maar er zijn ook andere manieren .... vanuit de luie stoel Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • Pjotrg
#9
Een handleiding FakeGPS zou een welkome aanvulling zijn als de labs doorgaan Wink
#10
De lab-caches kan je loggen dus wat mij betreft ook in dit systeem toelaten.
#11
Als iemand een goede handleiding/uitleg heeft van een GPS simulatie app of programma, dan graag even een mailtje naar info[at]geoleaks.com

Om een idee te geven van het ´vanuit de luie stoel´ spoofen is deze video wel aardig:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • Pjotrg
#12
Waarom zou je erop tegen zijn om de Adventure Labs toe te staan?
Iedereen kan uiteindelijk zelf kiezen om er wel of geen gebruik van te maken, nietwaar?

En in ieder geval handig bij de sequentiële adventure labs, zodat je niet bij bv. punt 2 vast komt te zitten en vervolgens de rest ook niet meer kan doen. 

Weet iemand wat de reden kan zijn om een adventure lab sequentieel te maken? Tot nu toe daar weinig nut van ondervonden, het is enkel maar lastig.
#13
Zeker voor
" Je gaat het pas zien als je het door hebt "

º Happy Geocaching º
#14
Ik ben voor.
#15
Ik ben voor. Ondanks dat ik de borden lees heb ik als dyslect soms best moeite om het “ juiste antwoord” te vinden. Als ik dat hier kan checken heb ik de ondersteuning die ik nodig heb. Voor de mensen die zeggen dan kun je vanuit je luie stoel loggen… denk eraan dat degene die dat doen vaak toch wel een netwerkje hebben om aan de antwoorden te komen. En uiteindelijk toch voor de fysieke cache hun naam in het logboekje moeten zetten :-p
#16
Ik ben voor, soms zijn de vragen zo vaag waardoor het leuke er al snel afgaat.
[-] De volgende leden bedankten baffieduck voor dit bericht:
  • 007geo, BrosTeam
#17
Tegen.

Moeilijke puzzels (niet kunnen) oplossen is wat anders dan onderweg een paar (meestal) simpele vragen beantwoorden.
Net als bij multi caches.
Staan er oplossingen voor multi caches op deze website?
#18
Tegen
#19
Ik ben voor. Niet om frequent te gebruiken, maar voor het moment, als dat benodigd is. Je zult in de toekomst ook ontwikkelaars van Labcaches zien die de vragen dusdanig moeilijk maken dat soms enige hulp welkom is. Voor dus.
#20
Iedereen moet zelf weten wat hij doet. Ik ga er geen gebruik van maken, maar net als bij mysteries en multi's beslis je zelf of je deze gaat oplossen of de coördinaten van de site haalt.
#21
Voor, aan iedereen de keuze om het op zijn mannier te doen.
#22
Ik vind het prima dat de Adventures er zijn, echter de beloning vind ik te ruim. Voor het voltooien van een adventure zou je 1 cache bij je aantallen moeten krijgen (en niet 1 per vraag) en 1 voor de bonus.  Groetjes Lo.
#23
Ik vind het juist goed dat je teller per AL-punt omhoog gaat. Het is de enige reden voor mij om ze te doen. In sommige grote steden ligt er intussen een bos aan AL's, vele daarvan jammer genoeg te lopen 'in volgorde', zodat je een zelfde plek meermaals moet bezoeken. Het is voor mij de 'beloning' voor die feitelijk overbodige afstand.

Dat er zoveel 'in volgorde' liggen, is volgens mij domweg omdat het vinkje standaard aan staat en velen dat niet weten, niet merken of er gewoon niet mee zitten.
#24
Altijd makkelijk, als je in het buitenland een LabCache loopt en je bent de taal niet (echt) machtig.
#25
Vorige week in Praag doorlopend gebruik gemaakt van de Google Translate app. Cachelistings kun je thuis van tevoren vertalen, maar de vragen voor AL's niet.

De AL app zuipt sowieso al batterij van je mobieltje, vertalen verhoogt het verbruik nog. De verkopers van powerbanks moeten goeie zaken doen  Wink


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum