After posting the correct solution, the final coordinate may be given! Na registratie ben je Basic Member en heb je toegang tot een beperkt aantal (nog) niet opgeloste mysterie caches. Wil je exclusieve toegang tot meer dan vijftigduizend oplossingen dan wordt je account na een eenmalige donatie omgezet naar Premium Member.
GeoLeaks first online platform since 2010 with exclusive access to more than fifty thousand solutions for Premium Members Only.
Ik vraag dit voor een vriend (echt waar, bij mij werkt het nog prima).
Sinds gisteren komt vanuit de adventurelab-app de melding dat de valse gps locatie is herkent en vervolgens weigert de app om verder te gaan. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Al veel geprobeerd in de locatie-instellingen in de app, in google en in de (Samsung)gsm maar niets doet de melding verdwijnen. Bij mij (Xiami-gsm) en mijn vrouw (ook een Samsung) werkt de fake gps nog naar behoren.
Iemand een oplossing of goede suggestie waar dit aan kan liggen?
RE: adventurelab herkent fake gps, 09-03-2026, 14:51 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-03-2026, 15:06 door dutchlumberjack.)
Zoals Geoleaks aangeeft oudere versie instaleren nadat oude eerst te verwijderen.
Na installatie naar Google playstore ( android) en dan rechtsboven in bij de Drie puntjes auto update uit schakelen anders gaat ie bij systeem update hoogstwaarschijnlijk ook gelijk apps updaten en dan heb je wederom het zelfde probleem.
also I noticed that if turn off permission for precise location on 1.8 or newer version it wont detect fake gps apps but you stuck on geocaching HQ department coordinates but you can do nearby labs.
Also exists wifi+vpn location spoofing I just dot know how exactly it works
RE: adventurelab herkent fake gps, 12-03-2026, 12:48 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-03-2026, 12:57 door neelix.)
Het is natuurlijk wel leuk om op afstand een ALC op te lossen, maar gaat het nu alleen om de aantallen gevonden caches te verhogen? Wie houd je voor de gek?
MOMENTEEL kan je nog naar de oude versie gaan, maar daar steken ze ook nog wel een stokje voor...
En trouwens?? is het ENKEL FAKEGPS dat ze detecteren?
Jaar of 2 geleden heb ik van Groundspeak een mail gehad, waarschuwden mij dat als ik bleef gebruik maken van een fake gps app, ik mijn account voorgoed zou verliezen, ben er toen ook daadwerkelijk mee gestopt!
Citaat:
Een oplossing overschrijven is makkelijk...iets bijdragen blijkbaar moeilijker
Als ik op die link https://adventure-lab.en.uptodown.com/android/versions klik dan krijg ik veel eerdere versies waaronder 157.0 te zien van de labcache app
Maar het lukt mij niet om de versie 157.0 op mijn telefoon te krijgen. Kan iemand mij helpen om dit stap voor stap te vermelden hoe ik dit moet doen?
Citaat:Het is natuurlijk wel leuk om op afstand een ALC op te lossen, maar gaat het nu alleen om de aantallen gevonden caches te verhogen
Ik los een ALC het liefst buiten op. Veel leuker. Maar.... als ik kijk naar het groot aantal ALC bij bv. Assen, dan is daar geen lol aan om dat ter plekke te doen.
Je zit uren in je auto op je smartphone te tikken. Ik heb het gedaan. Maar was veel liever echt buiten gaan spelen. Gelukkig regende het....
En ja, ik weet het: je hoeft ze niet te doen. Maar als je er dan toch bent, is de verleiding groot. In ieder geval bij mij.