NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 97 stemmen - gemiddelde waardering is 2.94
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montana 650
#1
Wie heeft er ervaringen met dit toestel.

Kan deze ook onbeperkt caches laden bv

Ben benieuwd naar jullie reacties

Belangrijker dan onbeperkt caches... kan hij ook meer dan 2000 waypoints aan?

Waypoints als poi laden en je kunt onbeperkt.
Ik vind daarom caches veel belangrijker.

hoeveel caches kan hij aan ?

IK kan zo snel niet vinden hoeveel caches hij aankan. Maar op mijn lijstje komt deze niet vanwege de afmetingen. Ik vind hem veel te groot.

Ik heb het toestel maar dan in de 600 vorm en ben er erg tevreden mee. Het formaat is zeker aan de grote kant maar dat is qua beeldscherm alleen maar lekker. De nadelen zijn voor mij dat ik heb erg dik vind. Dat komt door de batterijdeksel, die steekt erg uit en zeker jammer omdat ik alleen de accu gebruik. De functie als autonavigatie is leuk maar lang niet zo goed als bv.TomTom.

Hoeveel caches hij maximaal kan opslaan zal ik een deze dagen even testen voor je.

ok bedankt voor de reply hoor,

Op dit moment staat er 12770 caches en 595 waypoints op. Dat zonder Sd-card en bijna allemaal in gpx bestand.

Hoeveel wil je er op hebben?

das wel veel amaai en kan je er op sd kaart ook nog zetten ?

Ik weet bij de oregon is dat aantal beperkt,je kan wel een gpx maken met 5000 caches maar hij plaats ze er dan allemaal niet in (heb ik gehoord nog nooit geprobeerd hoor)

Hoe werkt de autonavigatie ,je kan dus van cache naar cache rijden en verschijnt er dan ook een icoontje op het scherm van een nieuwe cache ?


Grtz en bedankt voor de reply

In de Oregon 450 passen 5000 caches. Ik laad er altijd 4950 en alle waypoints als poi. Werkt prima, maar is me iets te beperkt.

Ik neem aan dat je op de sd kaart caches kan zetten, meestal heb ik er niet zoveel op staan omdat hij naar mijn mening wat trager reageerd.

De auto navigatie is wel handig maar heb ik te weinig (1 keer) geDaan om daar een goed antwoord op te geven. Het was iig zonder stem maar een piepje bij de afslag. Je moet daar ook een ander profiel voor selecteren. Ik heb eigenlijk nooit echt de tijd genomen om het te proberen omdat ik zelf vrij makkelijk op alleen de kaart navigeer.

Ik wil het graag voor je testen alleen heb een barst in mijn scherm en de touchscreen doet het niet meer. Wie daar een goede oplossing voor heeft mag het best delen.

Ik heb zelf een 650, en ik ben er gek op.
Je kan 12000 caches kwijt, En dat voldoet meestal wel.
Ik heb de OSM kaart west europa er op staan http://www.navmaps.eu/index.php
en dat werkt ook goed.
Bij routeren in de auto wil hij wel altijd over het fietspad, ook al geef je aan met de auto te zijn.
Het grootste voordeel vind ik de grootte van het scherm.
Ik zou een 600 kopen ipv een 650 want de camera is niet zo best.

Je hebt de montana 650 dan neem ik aan.
Ik prefereer de oregon.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Gebruik nu 2 jaar de Montana 650T. Zowel de camera als extra kaarten (T-versie) worden eigenlijk niet gebruikt, maar was destijds een leuke aanbieding.
Ik heb op de Montanta 650T diverse kaarten geïnstalleerd, waaronder Topo Duitsland, Topo Benelux, CN Navigator kaart van Europa (afkomstig van mijn Nuvi autonavigatie) en diverse OSM mappen.
Door gebruik van auto-mount (carkit voor Montana) schakelt de Montana automatisch van auto-navigatie naar Geocaching en vice-versa als de Montana in of uit de houder wordt gehaald. Dit werkt probleemloos. In de houder laat de Montana gelijk weer op.
Bij aanschaf een extra accu-pack aangeschaft, maar aangezien de Montana veel wordt gebruikt in de auto-houder, is de accu eigenlijk altijd vol. Extra accu is niet noodzakelijk, daar de accu bij mij gerust 20 uur mee gaat, daarnaast kunnen er altijd nog 3 AA batterijen in.
De Montana kan worden gebruikt als auto-navigatie systeem, maar in vergelijk met mijn Nuvi 3597 zijn er toch nog wel wat wensen, zoals waarschuwingen voor verkeerscamera's en rijbaan begeleiding. Dit is blijkbaar een software issue, want de Montana heeft exact dezelfde wegenkaarten als de Nuvi.
De Montana wordt dan ook overwegend gebruikt om via de weg van cache naar cache te rijden.

Wekelijks wordt de Montana voorzien van bijgewerkte cache informatie. Veelal zet ik er steeds circa 10.000 caches in. Volgens de macro van GSAK is 12.000 het maximum. Andere zaken, zoals mijn founds worden in de Montana gezet als POI.

De Montana is voor mij een trouwe cache-vriend, die altijd doet wat ik ervan verwacht. Vastlopers of lege accu heb ik nog niet meegemaakt, ondanks de 5000 founds die ik met dit toestel inmiddels heb gedaan (ook in het buitenland). Nauwkeurigheid is gewoon goed, evenals leesbaarheid van het scherm en de bediening.

Kritiek is er ook, maar dat zijn specifieke zaken waarvan andere Garmin's ook last hebben. Zo is het bv niet mogelijk om ingestelde velden in het 'dasboard' vast te zetten, dus het komt weleens voor dat het 'dashboard' overhoop ligt, omdat ik de Garmin zonder gebruik van schermbeveiliging in mijn jas heb gestopt. Ook vind ik dat de menu's niet altijd helder zijn, naar sommige opties is het gewoon goed zoeken.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum