Lees voordat je berichten plaatst de forumregels en de regels voor het aanmaken van een nieuw onderwerp even door!
Kom je een cache tegen die verplaatst kan worden, maak dan gebruik van de ´rapporteren´ knop onder het bericht.
Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches en de Flash Gear en Jigidi Solver dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via de PayPal Premium Member button.

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Labcaches
30-08-2019, 23:27
Bericht: #1
 (Print bericht)
Labcaches
Vandaag in Nederland mijn eerste labcaches proberen op te lossen, het is me gelukt voor 2 maar niet voor anderen (3).

Mogen er topics aangemaakt worden voor labcaches of bestaat hier ergens eens pagina voor: hier of facebook?

Vermits je de locatie toch moet bezoeken kan dit wel worden opgelost denk ik?

--------------------------------------------------------------------------------

Waaraan moet het eerste bericht in een nieuw topic voldoen?

Het plaatsen van een eindcoordinaat is toegestaan nadat eerst de volledige oplossing is geplaatst!

Zie je een mystery cache die opgelost of gearchiveerd is, laat het ons dan even weten door op de Rapporteren knop te klikken, zodat de cache kan worden verplaatst naar het juiste subforum. Een foto is toe te voegen aan je bericht door de 'Add image to post' knop onder het berichtenveld te gebruiken.

Wil je de oplossing als zogenaamde spoiler plaatsen, dan plaats je [spoiler] voor de tekst van de oplossing en [/spoiler] achter de oplossing.

HTML5 Icon
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Bedankt voor dit bericht!
08-01-2020, 13:44
Bericht: #2
 (Print bericht)
RE: Labcaches
Ik heb er net twee opgezet.

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=33554
https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=33555

Ik hoop dat het zo goed is, want lab caches hebben geen GC-code en alleen een algemene link.

Vraagje: mogen eventuele bonuscodes ook worden gegeven? Of behoren die bij de bonus mystery?
08-01-2020, 14:18 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-01-2020 om 14:19 door Gopo52.)
Bericht: #3
 (Print bericht)
In de omschrijving staat: To log a Lab Cache, finders must visit the location,

Naar mijn idee is het dus net als bij een multi en moet je ter plaatse zijn.
Dus net als bij een multi ....... niets plaatsen!
Want dan zou je ook alle informatie over multi's hier mogen plaatsen.
[-] De volgende leden bedankten Gopo52 voor dit bericht:
AWS (08-01-2020)
08-01-2020, 14:26
Bericht: #4
 (Print bericht)
Ik snap dat hele concept van die labcaches niet. Om eerlijk te zijn: het zijn toch gewoon multi's? Wat is er nu dan zo nieuw aan?
Ik ben het dus helemaal met Gopo52 eens. Het is veldwerk en wat mij betreft niet interessant voor GeoLeaks.
08-01-2020, 22:01
Bericht: #5
 (Print bericht)
Ik deel jullie mening. Het forumdeel is inmiddels verwijderd Wink

Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten, de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
AWS (09-01-2020)
09-01-2020, 10:16
Bericht: #6
 (Print bericht)
Gisteren heb ik een mailtje ontvangen waarin de beslissing werd uitgelegd, waarvoor dank.

Ik snap de beslissing, maar ben ook een beetje in de war.

Immers, het gros van de earthcaches en virtuals die hier besproken worden is ook veldwerk. Ook staat duidelijk in de regels dat puzzeltjes en opgaven die in het veld gedaan moeten worden, hier mogen worden geplaatst en worden opgelost en dat gebeurt ook bij sommige mystery's.

Ik zal wel wat missen, maar deze beslissing lijkt me niet eenduidig.

Ik wil echt geen discussie aanzwengelen of trollen, maar ik ben op zoek naar het verschil tussen het veldwerk van labcaches en het veldwerk van de soorten die hier op het forum worden besproken.
[-] De volgende leden bedankten StefandD voor dit bericht:
solujelo (09-01-2020)
09-01-2020, 12:34
Bericht: #7
 (Print bericht)
Goed punt en ja deze discussie mag je gerust aanzwengelen Wink

Ik ben het ook lang niet eens met een flink aantal earthcaches en virtuals op het forum. De meeste moet je echt in het veld doen en het is vaak ook zinloos de eventuele antwoorden van geoleaks te kopiëren. Ik ben al een aantal posts tegengekomen dat de co die antwoorden afgekeurd heeft.
Er zijn echter wel uitzonderingen, waarbij je naast veldinformatie ook iets op het www moet opzoeken. Voor die vragen zijn mijns inziens deze topics bedoeld.
09-01-2020, 13:33
Bericht: #8
 (Print bericht)
Dat maak het helder!

Ik heb in het verleden ook antwoorden op veldwerk gegeven (kijk o.a. maar bij de laatste opgeloste earthcache), maar dat zal ik voortaan vermijden.

Wel wil ik vragen of jullie de regel:
Citaat:- puzzeltjes en opgaven die in het veld gedaan moeten worden, mogen hier worden geplaatst en opgelost worden
willen herzien om duidelijker te maken dat vragen die ter plaatse kunnen worden beantwoord hier niet onder vallen.
09-01-2020, 18:32
Bericht: #9
 (Print bericht)
Voornaamste redenen voor het stoppen met de labcaches is het ontbreken van een GC-nummer, zodat ze niet of nauwelijks zijn te vinden door de zoekfunkties en verder zijn het er maar een beperkt aantal, zodat het weinig toevoegt voor het forum. Je laatste opmerking even ter overdenking Wink

Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten, de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)