NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 52 stemmen - gemiddelde waardering is 2.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Globalcaching / 4Geocaching stopt ermee!
#1
Ik las het van de week pas:

Citaat:We hebben besloten om met 4Geocaching.eu te stoppen per 1 maart 2019.

De reden is in de eerste plaats, omdat er flink wat werk verzet moet worden om de data na 1 maart nog binnen te kunnen halen middels de Live API. Het is niet alleen een andere manier van data binnenhalen, maar ook dat er beperkingen per gebruiker en vooral per IP adres ingesteld worden. Dit alles maakt dat er redelijk wat geprogrammeerd moet worden om de geocaching.com data, zoals alle geocaches inclusief logs van Nederland, België, Luxemburg en vele Duitse lidstaten, binnen te halen. Daarnaast moet ook nog de status (gearchiveerd/beschikbaar) snel up to date zijn en worden er trackable data ingelezen. Al met al moeten we een database met alleen geocaching.com data van 110 GB bijhouden.

De motivatie van al het werk zou dan vooral moeten komen van het enthousiasme van de gebruikers. Maar eerlijk gezegd zien we dat niet en dat maakt dat we dus stoppen per 1 maart 2019.

Natuurlijk staan wij open voor mensen die het willen overnemen. De software is open source, maar we willen ook best wel actief meewerken aan een overname, waarbij ook de URL en database overgenomen kunnen worden. Heb je interesse, laat het dan maar weten.

Indien het niet overgenomen wordt zal het o.a. betekenen dat:
- CCC niet meer kan worden gebruikt (~1300 gebruikers)
- FTF ranglijst (in ieder geval niet meer op 4Geocaching.eu) niet meer beschikbaar is.
- GAPP Live API autorisaties niet meer mogelijk is.
- GSAK - GlobalcachingGeocacheStatusUpdate - macro niet meer werkt.
- Staatsbosbeheer geen gegevens meer kan ophalen (wat ze nu elke nacht doen voor hun interne kaart)
- Gebiedsinformatie niet meer toegankelijk is.
- Er geen Parel van de Maand meer komt

https://forum.4geocaching.eu/forum/yaf_p...-2019.aspx

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet of nauwelijks kwam en dan eigenlijk alleen om te kijken wat de Parel van de Maand was.

Mijn vraag aan jullie: is er wellicht animo om de Parel van de Maand voort te zetten bij GeoLeaks?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#2
Wat een mooi voorstel: “Parel van de maand” bij Geoleaks introduceren.
Ik zeg: Doen !
#3
Ik vond dat ook altijd leuk om te lezen en we hebben er verscheidene gedaan....
Het zijn echt hele mooie caches....
(voor jong en oud)
Misschien kunnen we dit op deze site
gaan plaatsen en onderhouden..

Ik stem voor JA...
"please, correct me if I'm wrong" Shy
Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten,de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
#4
Er staat ergens op die site dat de parel al is overgenomen door iemand
KT.
Citaat:Angry
Een oplossing overschrijven is makkelijk...iets bijdragen blijkbaar moeilijker
[-] De volgende leden bedankten templar voor dit bericht:
  • J.Assange
#5
net het bericht gelezen op www.gc-vi.nl

Met heel veel plezier mag ik daarom bekend maken dat Geocachen voor Iedereen vanaf januari 2019 de parel gaat adopteren en voortzetten. Hopelijk tot in lengte van jaren. Wij kijken er al enorm naar uit en zullen ons best gaan doen om hopelijk de parel net zo goed voort te zetten als dat de afgelopen jaren is gebeurd.

Merrlin/Geocachen voor Iedereen.
"please, correct me if I'm wrong" Shy
Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten,de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
#6
Helemaal duidelijk J.Assange, maar niets zou ons ervan kunnen weerhouden om zelf een Parel van de Maand te gaan verspreiden Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • J.Assange
#7
Weer helemaal mee eens, een goed initiatief.
[-] De volgende leden bedankten Pallidum voor dit bericht:
  • J.Assange
#8
Jammer dat de CCC-app er ook mee stopt.
Nu maar hopen dat er iemand ook deze handige app over eind wil houden.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum