NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 111 stemmen - gemiddelde waardering is 2.59
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokalisatie Duitse caches
#1
Hallo,

een paar keer per jaar laat ik me verleiden om ook eens in Duitsland te gaan cachen en daarom neem ik wel eens een kijkje op de Duitse forums hier.

Helaas zit er voor mij niet zoveel bruikbaars bij, zo blijkt nadat ik alle (nieuwe) links heb aangeklikt.

Daarom zou ik willen voorstellen om iets specifieker te zijn en in de titel de deelstaat, of beter nog, de "Kreis" / het autokenteken te vermelden als je dat kent. Er is vast ergens een link te vinden met een volledig overzicht...

Zo vermijd je dat je als pakweg Groninger je door een hoop caches moet klikken die op 300 km afstand blijken te liggen of dat de mensen uit het zuiden (en B) een pak caches rond Ostfriesland moeten bekijken.

Ik heb er zelf net eentje gepost en heb er (AC), Aachen dus, bijgeplaatst.

Benieuwd naar jullie mening en / of suggesties...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Lijkt me erg handig! Ik cache best vaak in Dld, en het lijkt me handig om snel het juiste gebied te bekijken.
#3
Het is een goed idee om of de deelstaat of de Kreis toe te voegen achter de cachenaam in de onderwerpregel.

Als er ideeen zijn hoe de Kreisnaam te koppelen is aan het boguscoordinaat dan hoor ik dat graag!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#4
Ik heb alles opgelost in gsak staan. Kun je zelf filteren.
#5
Voor zover ik weet worden de Duitse caches ook ingelezen voor de GeoLeaks kaarten met opgeloste caches.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#6
Zo, ik was er even tussenuit...

Helaas heb ik geen idee hoe je die Kreis op een efficiënte manier aan een boguscoördinaat kunt linken :-(

De omslachtige weg is dat je via Google maps of zo gaat kijken, maar dat is misschien net iets van het goede te veel...

Ik zeg ook niet dat het me systematisch zal lukken, maar als ik in het Duitse forum post, zal ik proberen om meteen de Kreis erbij te vermelden ;-)

Ook al is NRW behoorlijk groot en grenst het aan een groot stuk van Nederland en België, toch denk ik dat we al een stuk opschieten als we gewoon de deelstaat vermelden. :-)
#7
Een dilemma serge Wink

Ik heb ook gekeken naar een vermelding van de Kreis, maar kom eigenlijk tot dezelfde conclusie dat het praktisch nauwelijks haalbaar en uitvoerbaar is om de koppeling vanaf geocaching.com naar de juiste Kreis te maken.

De deelstaat vermelden is eenvoudig door even te kijken op de cache pagina, maar is een stuk minder nauwkeurig, vooral bij de grotere deelstaten. Om de Duitse caches toch een stuk nauwkeuriger te gaan vermelden op het forum lijkt het mij alvast een eerste stap om op de onderwerpregel na het GC-nummer en de cachenaam de afkorting van de deelstaat tussen haakjes te gaan vermelden.

Het door jou geplaatste bericht van http://coord.info/GCQXM5 wordt dan:

Citaat:GCQXM5 Derrick meets Miss Marple (NW)

Waarbij dan gelijk opvalt dat de afkorting niet het drieletterige NRW is, maar de officiele tweeletterige afkorting NW is die de Duitsers zelf aanhouden. Voor de andere deelstaten gelden dan de volgende afkortingen:

Citaat:Abkürzungen Bundesländer Deutschland

Hansestadt Bremen (HB)
Hansestadt Hamburg(HH)
Niedersachsen (NI)
Nordrhein-Westfalen (NW)
Hessen (HE)
Rheinland-Pfalz (RP)
Saarland (SL)
Schleswig-Holstein (SH)
Mecklenburg-Vorpommern (MV)
Brandenburg (BB)
Berlin (BE)
Sachsen-Anhalt (ST)
Thüringen (TH)
Sachsen (SN)
Baden-Württemberg (BW)
Bayern (BY)

Wat verder opvalt is dat de volgorde niet alfabetisch is, maar in grote lijnen afhankelijk is van de afstand vanuit de Benelux naar de deelstaten en wel volgens deze kaart:

[Afbeelding: deutschland256b.gif]

Ik hoop dat het voor die cachers die regelmatig in Duitsland gaan geocachen wat overzichtelijker gaat worden Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.




Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum