NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

EN: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.

Waardering:
  • 100 stemmen - gemiddelde waardering is 2.93
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montana 650
Gebruik nu 2 jaar de Montana 650T. Zowel de camera als extra kaarten (T-versie) worden eigenlijk niet gebruikt, maar was destijds een leuke aanbieding.
Ik heb op de Montanta 650T diverse kaarten geïnstalleerd, waaronder Topo Duitsland, Topo Benelux, CN Navigator kaart van Europa (afkomstig van mijn Nuvi autonavigatie) en diverse OSM mappen.
Door gebruik van auto-mount (carkit voor Montana) schakelt de Montana automatisch van auto-navigatie naar Geocaching en vice-versa als de Montana in of uit de houder wordt gehaald. Dit werkt probleemloos. In de houder laat de Montana gelijk weer op.
Bij aanschaf een extra accu-pack aangeschaft, maar aangezien de Montana veel wordt gebruikt in de auto-houder, is de accu eigenlijk altijd vol. Extra accu is niet noodzakelijk, daar de accu bij mij gerust 20 uur mee gaat, daarnaast kunnen er altijd nog 3 AA batterijen in.
De Montana kan worden gebruikt als auto-navigatie systeem, maar in vergelijk met mijn Nuvi 3597 zijn er toch nog wel wat wensen, zoals waarschuwingen voor verkeerscamera's en rijbaan begeleiding. Dit is blijkbaar een software issue, want de Montana heeft exact dezelfde wegenkaarten als de Nuvi.
De Montana wordt dan ook overwegend gebruikt om via de weg van cache naar cache te rijden.

Wekelijks wordt de Montana voorzien van bijgewerkte cache informatie. Veelal zet ik er steeds circa 10.000 caches in. Volgens de macro van GSAK is 12.000 het maximum. Andere zaken, zoals mijn founds worden in de Montana gezet als POI.

De Montana is voor mij een trouwe cache-vriend, die altijd doet wat ik ervan verwacht. Vastlopers of lege accu heb ik nog niet meegemaakt, ondanks de 5000 founds die ik met dit toestel inmiddels heb gedaan (ook in het buitenland). Nauwkeurigheid is gewoon goed, evenals leesbaarheid van het scherm en de bediening.

Kritiek is er ook, maar dat zijn specifieke zaken waarvan andere Garmin's ook last hebben. Zo is het bv niet mogelijk om ingestelde velden in het 'dasboard' vast te zetten, dus het komt weleens voor dat het 'dashboard' overhoop ligt, omdat ik de Garmin zonder gebruik van schermbeveiliging in mijn jas heb gestopt. Ook vind ik dat de menu's niet altijd helder zijn, naar sommige opties is het gewoon goed zoeken.

Berichten in dit topic
Montana 650 - door Anonymous - 21-09-2013, 17:24
RE: Montana 650 - door sunracert - 09-09-2014, 13:30

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Mark All Forums Read

Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum