NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

EN: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Peiling: Wel of geen Adventure Lab caches?
U heeft geen rechten om te stemmen in deze poll.
Ja, wel toestaan
78.59%
279 78.59%
Nee, niet toestaan
21.41%
76 21.41%
Totaal aantal stemmen: 355 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 20 stemmen - gemiddelde waardering is 2.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen Adventure Lab caches?
#49
Tsja, zoals ook al uit de andere discussie over de labcaches blijkt, zijn ben je of voor- of tegen. Iets er tussenin lijkt niet te bestaan, zoals Geoleaks ook al constateert. Laat ik dan een wat genuanceerder beeld schetsen.

Voorstanders melden:
- Labcaches hebben soms vragen waarbij onduidelijk is wat de CO bedoelt. Daardoor is soms de bonus onbereikbaar.
- Het kan helpen bij labcaches in het buitenland, waarbij de taal een probleem is.
- Labcaches met vaste volgorde kunnen niet worden afgemaakt als men op één punt de vraag niet kan beantwoorden.

Tegenstanders melden:
- Labcaches hoor je in het veld te doen. Daar zijn ze voor in elkaar gezet.
- Toestaan is een beetje een hellend vlak, omdat een labadventure met bonus eigenlijk een soort multi is. Multi's worden hier ook niet besproken.

Om verder te filsoferen Earthcaches en Virtualcaches worden hier besproken. Eigenlijk zou je dan een labcaches zonder bonus ook kunnen bespreken omdat die lijken op een "multi"-Earthcache of "multi"-virtualcache. En vervolgens ligt de weg open om ook gewone multi's te bespreken. M.a.w. het is zoals ik het bekijk inderdaad een beetje een hellend vlak.

Echter....een hellend vlak is een wat negatieve benadering van "verandering". Forumregels mogen in de loop van de tijd wizigen. En met verandering is niks mis. Geoleaks is een forum met meerdere secties, en tegenstanders kunnen altijd de "gewraakte" sectie negeren en niet gebruiken. Als voorbeeld: op een event sprak ik eens een CO die schande sprak van websites als deze, want zo zei hij: zo was geocachen niet bedoeld. Toen ik hem vroeg wat dan het verschil was tussen zijn clubje medecachers die puzzels oplosten en zo'n forum, was het even stil ... de vraag of zijn voortuincache dan wel zoals geocachen bedoeld was heb ik maar niet gesteld. Kortweg: hoe geocachen gedaan wordt (zowel leggen als zoeken) verandert in de tijd. Anders hadden we nu ook geen labcaches gehad Smile). Dus wat mij betreft mogen ook de regels van dit forum worden veranderd als de tijd daarom vraagt.....

Waar misschien dan wel over nagedacht mag worden, is hoe ver we willen gaan met die veranderingen.....Smile

Genoeg nuance zo?
[-] De volgende leden bedankten Waterman voor dit bericht:
  • GeoLeaks, J.Assange


Berichten in dit topic
Wel of geen Adventure Lab caches? - door GeoLeaks - 14-05-2023, 13:37
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Pjotrg - 18-05-2023, 12:14
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Pjotrg - 18-05-2023, 15:48
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door anton - 18-05-2023, 18:42
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Geo81 - 18-05-2023, 22:31
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door helmen - 19-05-2023, 07:19
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door P3TIH - 19-05-2023, 11:45
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Pjotrg - 19-05-2023, 14:14
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door kvdb64 - 19-05-2023, 15:41
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Bjorn - 19-05-2023, 15:41
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Cora - 19-05-2023, 16:21
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door mutse - 20-05-2023, 08:14
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door Waterman - 20-05-2023, 20:25
RE: Wel of geen Adventure Lab caches? - door MvdV - 24-05-2023, 15:49

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Mark All Forums Read











Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum