NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Adventure Lab caches
#1
Scroll down for translation into the english and german language!

Scrollen Sie nach unten für die Übersetzung in die englische und deutsche Sprache!




Adventure Lab caches (NL)

Op het forum is het mogelijk om ook oplossingen te delen van Adventure Lab caches. Gezien het unieke karakter van deze caches is het alleen mogelijk om van de fysieke cache een onderwerp op het forum te plaatsen, omdat die een GC-nummer heeft. Een Adventure Lab cache is pas opgelost als alle antwoorden op de vragen worden gegeven en het eindcoordinaat van de cache. We delen dus voorlopig alleen Adventure Lab caches waar ook een fysieke cache aan gekoppeld is.

Het loggen van een Adventure Lab cache gaat wat anders dan bij een ´normale cache´. Via de Adventure Lab app geef je eerst antwoord op de vragen die te vinden zijn op de waypoints en pas daarna log je de eindcache op de pagina bij geocaching.com. De waypoints zijn fysiek te bezoeken om daar de antwoorden te geven, maar het kan ook via een GPS simulatie app.

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=65419

Log nooit alleen de eindcache, je loopt daarmee het risico dat je log wordt verwijderd! Zoals met alle type caches: doe ze vooral op die manier zoals jij het het leukste vindt. Wil je een Adventure Lab cache fysiek doen dan kan dat, wil je het ´op afstand´ doen dan kan dat ook. De keuze is aan jou!



Adventure Lab caches (UK)

On the forum, it is also possible to share solutions of Adventure Lab caches. Given the unique nature of these caches, it is only possible to post a topic of the physical cache on the forum, as it has a GC number. An Adventure Lab cache is not solved until all the answers to the questions are given and the final coordinate of the cache. So for now, we only share Adventure Lab caches that also have a physical cache attached to them.

Logging an Adventure Lab cache is somewhat different from logging a ´normal cache´. Via the Adventure Lab app, you first answer the questions found at the waypoints and only then do you log the final cache on the geocaching.com page. The waypoints can be physically visited to give the answers there, but it can also be done via a GPS simulation app.

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=65419

Never log only the final cache, you risk having your log deleted! As with all types of caches: do them the way you like it best. If you want to do an Adventure Lab cache physically, you can, but if you want to do it 'remotely', that's possible too. The choice is yours!



Adventure Lab caches (D)

Im Forum ist es auch möglich, Lösungen von Adventure Lab Caches zu teilen. Aufgrund der Einzigartigkeit dieser Caches ist es nur möglich, ein Thema des physischen Caches im Forum zu posten, da er eine GC-Nummer hat. Ein Adventure Lab-Cache ist erst dann gelöst, wenn alle Antworten auf die Fragen und die Endkoordinate des Caches bekannt sind. Im Moment werden also nur Adventure Lab Caches geteilt, die auch einen physischen Cache haben.

Das Loggen eines Adventure Lab-Caches unterscheidet sich etwas vom Loggen eines "normalen Caches". Über die Adventure Lab App beantworten Sie zunächst die Fragen an den Wegpunkten und loggen erst dann den endgültigen Cache auf der Seite geocaching.com. Die Wegpunkte können physisch aufgesucht werden, um dort die Antworten zu geben, aber es kann auch über eine GPS-Simulations-App gemacht werden.

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=65419

Loggen Sie niemals nur den finalen Cache, Sie riskieren, dass Ihr Log gelöscht wird! Wie bei allen Arten von Caches gilt: Mach sie hauptsächlich so, wie du sie am liebsten machst. Wenn du einen Adventure Lab-Cache physisch machen willst, kannst du das tun, aber wenn du ihn "aus der Ferne" machen willst, kannst du auch das tun. Du hast die Wahl!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#2
Concreet gezien. Hoe en waar kunnen we dan de oplossingen van een Adventure Lab publiceren ?
[-] De volgende leden bedankten zemel voor dit bericht:
  • BananaJoey
#3
Als je het GeoLeaks userscript gebruikt komt de Adventure Lab gelijk in het juiste subforum te staan:

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=25207&pid=62087#pid62087
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#4
" Log nooit alleen de eindcache, je loopt daarmee het risico dat je log wordt verwijderd!"

Nooit geweten dat er een eindcache bij een lab-adventure is die kan worden gelogd. Een lab-adventure is een soort virtual, waarbij je 5 vragen beantwoordt en voor elk goed antwoord een found it-puntje krijgt. Je kunt geen logboek aftekenen.
Wel is er af en toe een fysieke bonuscache, om klanten te lokken. En als mijn naam in het logboek van die bonuscache staat, kan de CO hoog en laag springen, maar mijn log is hartstikke geldig. Ook al heb ik de rest van de lab-adventure niet gedaan.
#5
" We delen dus voorlopig alleen Adventure Lab caches waar ook een fysieke cache aan gekoppeld is. "

Mag ik aannemen dat er nu ook multi's kunnen worden gedeeld? Dat zijn immers waypoints met een eindcache.
#6
Het is zeker niet de bedoeling dat er multi´s gedeeld gaan worden. Waar het eigenlijk mis is gegaan is het feit dat Groundspeak aan de Adventure Lab caches het mysterie icoontje heeft toegekend, terwijl het in feite multi´s zijn. Naar mijn idee een hele vreemde move.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • georechter
#7
Even een bemerking ivm dit item.

Als men de gegevens van de bonus van een Labcache gaat delen moet men in principe ook de gegevens gaan delen van de bonussen die gelinkt zijn aan traditional / mysterie trails.
Want de opzet is in die zin hetzelfde....
#8
Niet helemaal.
Bonusgegevens worden in het algemeen in het veld gevonden, meestal op logrolletjes. Dat kun je niet vanuit je luie stoel doen

Voor labcaches schijnt het dat je deze wel thuis kunt oplossen, door de gps-functie op je telefoon te faken met een app. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar het kan dus. Voor zover er hier al oplossingen staan is een deel op die manier gegenereerd.

Ik vermoed dat er ook een aantal geplaatst zijn door de dagboeken over te nemen van gedane labcaches. Ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar ja dat is mijn mening.
#9
"Never log only the final cache, you run the risk that your log will be deleted!"

An AdLab owner will only see if you're one of the first 10 people to have completed the AdLab. The CO can see the statistics that shows the first 10 finders to complete the set. Anyone who may or may not complete the AdLabs after the 10th person, cannot be seen. The only way they would know is if you complete the set and create a dated log AFTER the date you logged the bonus cache. With AdLabs, you cannot change the date like you can with any other cache you have logged. Therefore, if you complete the AdLabs AFTER logging the bonus as found, don't post a log on the AdLabs as the date will give you away.

On the other hand, if you've visited the final location, found the cache and signed the logsheet, there aren't any other requirements of fulfilling a physical cache is there? It's similar to getting the coordinates for a complicated mystery cache from here, another player, or by other means. Once your name is on the log sheet, there isn't much the CO can do.
#10
Een labcache gestart in Grijpskerke. Programma blijft hangen (zoeken) naar het eerste waypoint en heel mijn lab-programma loopt vast......
Geen idee hoe ik dit stop. Ik heb zelfs de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nog steeds is hij "zoekend" naar het eerste wp van de labcache.
Iemand enig idee hoe ik dit stop?
#11
die hebben we gisteren gefietst maar jammer we hebben geen juiste cord voor de bonus 

GCA0H8D Wie is de dader? [Adventure Lab Bonus]
: S1 De visser
Welk zoogdier staat op het informatiebord afgebeeld?
: S2 De zwemmer
Uit hoeveel horizontale stammen bestaat de slang?
: S3 De bloemenplukster
Hoe heet de laagte ten noorden van Oosterhout?
: S4 Opa vertelt
Wat was het kostbaarste bezit van de boer?
: S5 #Fitgirl
Wat is de minimale hoogte voor de 'Fitness Zone' in cm?
S1 WATERSPITSMUIS
S2 9
S3 ROERDALSLEUK
S4 KOEIEN
S5 140
#12
Voor wie de coordinaten wil achterhalen van de vragen bij Lab caches, is dit een handige website:

https://friendsoftheheron.github.io/pwa
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#13
Probleem is alweer enige tijd geleden opgelost. Ik vermoed dat de eigenaar e.e.a. opnieuw heeft ingevoerd. Gelukkig deze adventure gewoon kunnen oplossen een maandje later!
#14
zijn er nog mensen waarbij deze site niet meer werkt ?

https://friendsoftheheron.github.io/pwa
#15
Hier werkt het wel, maar de website is wel in ontwikkeling.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#16
Hier krijg ik de oplossingen niet meer te zien
#17
Ik krijg alleen een plaatje met wat cirkels, plustekens en een raket te zien. Ik werk op een laptop met windows.
Het menu werkt niet. Weet iemand of dit juist is en dat dit het is. Onbruikbaar dus.
#18
je ne comprends pas , ça n'a pas l'air de fonctionner


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: geofries, Tsukamaeta, 14 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum