NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montana 680
#1
Gisteren heeft het aan/uitknopje van mijn montana 680 het begeven .
Kan je dat ergens bestellen of is het weeral een nieuwe GPS aanschaffen ?
Alvast bedankt voor de hulp


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Montana.

Ik heb destijds een nieuwe besteld op ebay. Niet goedkoop, iets van 25 euro. Rubber onderdeeltje kwam uit Rusland. Track & trace van plaats tot plaats en het kwam daadwerkelijk aan ook.
Zie deze: https://www.ebay.com/itm/254214982414#shpCntId
Maar dat was voor de oorlog met Oekraïne, dus of dat nu nog mogelijk is, geen idee.

Wie weet zijn er ook andere aanbieders op ebay.
[-] De volgende leden bedankten Waterman voor dit bericht:
  • Geootje
#3
Een andere oplossing is, dat je het gommetje dat vanachter op een potlood zit neemt en op de plaats van de aan en uit knop plakt. Werkt bij mij prima
[-] De volgende leden bedankten Marina voor dit bericht:
  • Geootje
#4
Hetgeen Marina noemt is natuurlijk een mooie en goedkope oplossing. De Montana is dan alleen niet meer waterdicht.

Heb nog verder gezocht op dat onderdeel. Maar alleen user "garmin-parts" bood het aan op ebay, maar die lijkt tot 31/12/2030 "away"! Ook gfixer zit in Rusland (is waarschijnlijk dezelfde als "garmin-parts" op ebay). Op de website (gfixer.ru) is wel een bestelling te plaatsen, maar of die ooit afgeleverd gaat worden in West Europa is natuurlijk een gok.

Je zou ook nog te rade kunnen gaan bij de technische dienst van Waypoint in Notter. Misschien hebben zij nog goede ideeën (of het onderdeel op de plank liggen).

Of zelf iets knutselen met een stukje fietsband (is ook rubber), dat potloodgummetje en lijm [Smile].
#5
Ik bezit een Oregon 450 waarvan de aan en uit knop is stuk gegaan . Heb dat zo opgelost. Eerst de rubberboord met een cutter weg gesneden. Zuiver gemaakt en ontvet met aceton ( opgepast dat er geen vloeistof indringt) gebruik een katoenen doekje. Snij een stukje half harde plastic uit zo groot als nodig is. Deze licht opschuren en ontvetten. Neem een potlood met gommetje en snij de nodige lengte af . Neem een lijm van twee componenten om kunststof te lijmen . Boor enkele gaatje in de plastic zodat de lijm er kan doorkomen. Neem plakband en draai dit rond het te lijmen deel rond de gps tot het droog is . Dit werkt toch al een jaar of drie zonder problemen, moest dit opnieuw stuk gaan blijft het te herstellen op dezelfde manier . Ik hoop sommige geholpen te hebben met dit heuvel.
[-] De volgende leden bedankten GOGO52 voor dit bericht:
  • GeoLeaks
#6
Herstelling Oregon 450 Foto
[Afbeelding: IMG-1383.jpg]
#7
super merci pour cette tres bonne info


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum