NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 18 stemmen - gemiddelde waardering is 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aantal inzendingen per dag aanleveren?
#1
Volgens mij hebben we in het verleden al eens besproken in dit forum dat het niet de bedoeling is om om de haverklap een bom aan nieuwe “onopgeloste caches” te plaatsen. Het valt mij de laatste tijd weer op dat we weer overspoeld worden met deze hoeveelheden.
Ik denk dan soms: wil je gewoon zoveel mogelijk plaatsen, heb jezelf wel geprobeerd één of meerdere caches van een trail proberen op te lossen?
Worden de cachelistings überhaupt wel gelezen vóór ze ingestuurd worden?
Meerdere forumleden hebben al vaker aangegeven dat zulke bommen als vervelend worden ervaren.
Hoe denk wij er nu over?
Alvast een dankjewel.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
[-] De volgende leden bedankten Pallidum voor dit bericht:
  • TN
#2
Misschien ter overdenking: GeoLeaks plaatst onder het account Anonymous regelmatig de nieuwste caches uit Nederland en Belgie waar de eremetalen net uit zijn. Lijkt mij in ieder geval relevant om die caches vrij snel op het forum te laten komen. Meestal gaat het om veel minder en vaak losse caches. Vandaag was het dan toevallig even een flinke trail in Belgie, zodat je inderdaad dat als ´bom´ kan ervaren. Snap ik maar al te goed Pallidum. In Groningen zit er ook eentje aan te komen zag ik net, ook iets van 60 caches. Ik zou het kunnen spreiden over meerdere dagen als je dat prettiger vind?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#3
Het is niet persoonlijk bedoeld maar soms zitten er zelfs inzendingen bij waar helemaal niets opgelost hoeft te worden als de cachelisting gewoon gelezen is.
Is bij een mysterietrail bij elke opgave welk hulp gewenst...., dat is voor een ieder afzonderlijk te beoordelen lijkt me maar zet er persoonlijk wel een groot vraagteken bij.
En ja, de hoeveelheid per dag mag wat mij persoonlijk betreft wel wat minder, maar ik ben maar één enkel schakeltje op dit forum. Dus het is niet aan mij,
#4
Waarom een complete trail hier 'aanvragen' als de meeste puzzels best gemakkelijk zijn?
Ik zou zeggen: niet als bulk plaatsen, maar alleen de puzzels waar mensen moeite mee hebben. Als je complete trails gaat aanvragen en oplossen, zou je net zo goed ook een opgeloste gpx van de trail kunnen plaatsen.
#5
Alle puzzels mogen worden geplaatst, moeilijk of makkelijk. Bovendien heeft niet iedereen een werkende Jigidi Solver.

Ik heb verder de flood control even terug gedraaid naar 25 berichten per gebruiker per dag.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • valschspelert
#6
"Alle puzzels mogen worden geplaatst, moeilijk of makkelijk. Bovendien heeft niet iedereen een werkende Jigidi Solver."

Inderdaad, maar dan is het niet de beheerder die kijkt wat er nieuw op de markt is gekomen en dat als bulkverzoek plaatst, maar degene die moeite heeft met de puzzel.
#7
Citaat:Waarom een complete trail hier 'aanvragen' als de meeste puzzels best gemakkelijk zijn?
Omdat in principe ALLE mysteries hier geplaatst mogen worden?
Makkelijk of moeilijk maakt dan niets uit.
Daarnaast kan makkelijk voor jou voor een ander moeilijk zijn.

Ik heb er ook helemaal geen probleem mee als er heel veel tegelijk wordt geplaatst.
#8
Euhmmmm, 25 per dag?
Alleen maar even een remindertje….

https://coord.info/GC9B9Y5

Dat bedoel ik nou, zie GC-code hierboven.
Zojuist geplaatst als “Onopgelost” terwijl de eindcoordinaten gewoon in de cachelisting staan vermeld.
Jammer!!
#9
Tjonge, alweer 82 nieuwe inzendingen van één persoon , dat is wel weergeef erg tegen de afspraak in.
Notabele door een webmaster online gebracht vandaag.
Er is een duidelijke afspraak van maximaal 25 inzendingen per dag maar als zelfs een webmaster zich niet aan een afspraak kan houden hier heb ik hier mijn vraagtekens bij.
En om eerlijk te zijn: ik had het al een beetje verwacht, het is slecht weer en dan komt die bom aan inzendingen weer. Erg vermoeiend en jammer.
#10
En het gaat maar door vandaag, de teller staat nu al op 123 inzendingen.
Niet leuk meer!
[-] De volgende leden bedankten Pallidum voor dit bericht:
  • hansjebrinker
#11
En het gaat maar door.......
#12
Ja, irritant.
#13
In de oude software versie (1.6) zat daarvoor een plugin ingebakken die het aantal berichten per dag per gebruiker kon beperken tot bijvoorbeeld 25 berichten per gebruiker. In MyBB 1.8 lijkt die plugin niet aanwezig te zijn. Ik heb deze vraag doorgeschoven naar het MyBB ontwikkelteam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#14
Het probleem is inmiddels opgelost met een nieuwe plugin plus wat instellingen aanpassen. Het staat nu zo ingesteld dat iemand per 24 uur maximaal 25 nieuwe topics kan beginnen, waarna (bij discussie 26) een foutmelding komt en er geen nieuwe discussies kunnen worden geplaatst. Nog veel, maar ik wil het niet helemaal beperken.

Ultieme oplossing is het kader met de ´laatste 10 forumberichten´ bovenaan het forum eruit te halen, alleen is de kans aanzienlijk dat anderen daar weer minder blij mee zijn Wink

Soms is het schipperen tussen meerdere wensen van gebruikers. Ik probeer daar altijd een middenweg in te zoeken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#15
GeoLeaks schreef:Ultieme oplossing is het kader met de ´laatste 10 forumberichten´ bovenaan het forum eruit te halen, alleen is de kans aanzienlijk dat anderen daar weer minder blij mee zijn

Inderdaad Big Grin
#16
Maar ik blij blij en dankbaar dat er aan gewerkt wordt/is.
[-] De volgende leden bedankten Pallidum voor dit bericht:
  • GeoLeaks
#17
De limiet is vandaag terug gebracht van 25 naar 20.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS
#18
Een hartelijk dankjewel is hiervoor op zijn plaats.
#19
Hallo,
vielen Dank für diese Diskussion. Ich bin noch ziemlich neu in diesem Forum und hatte es durch meine bisherige Besuche hier nicht so wahrgenommen, dass erwartet wird, dass man nur schwierige Rätsel postet, mit denen man selber nicht zurecht kommt.
Soll dies nur ein Hilfe-Forum sein oder gibt es vielleicht einen (versteckten) Anspruch auf Vollständigkeit?

Ist es gar nicht erwünscht, dass man ohne eine Problemstellung direkt die Lösungen eines Mysteries/Multis/Wherigos postet?

Ich habe das Forum bisher auch als Suche benutzt, wenn ich in einer Gegend einen bestimmten Cache gerne gelöst hätte oder jemand anderem helfen will, aber selbst gerade keine Möglichkeit habe (keine Zeit), mich selber mit dem Rätsel zu beschäftigen. Dann erwarte ich auch nicht, dass andere Menschen für mich das Rätsel lösen. Ich habe nur die Hoffnung, dass es jemand sieht, der die Lösung schon erarbeitet hat (oder z.B. einen jigidi-Solver benutzen kann) und dies postet.

Manchmal erkenne ich auch den Lösungsweg einfacher Rätsel nicht, wenn z.B. die Art der Verschlüsselung mir bisher noch nie begegnet ist.

Ich gehöre auch zu denjenigen, die schon vorschnell einen Mystery gepostet hat, in der Hoffnung, dass jemand die Lösung hat. Und einige Stunden später habe ich ihn dann selbst gelöst und fand ihn gar nicht schwer.
In diesem Fall habe ich die Lösung dann auch gesendet. Lieber wäre es mir gewesen, meinen Threat wieder zu löschen. Diese Funktion habe ich allerdings noch nicht gefunden.
Kann mir jemand schreiben, wie das geht?

Interessant finde ich, dass sich manche von euch durch viele Beiträge gestört fühlen. Bekommt ihr etwa für jeden Beitrag eine Email oder dergleichen? Ich sehe nur, was geschrieben wird, wenn ich aktiv die Seite Geoleaks öffne. Ich werde auch nicht informiert, wenn mir jemand antwortet. Ich denke, das ist eine Einstellung im Forum. Aber vielleicht auch eine Option für diejenigen, die sich gestört fühlen?

Ich bin sehr froh, dass es dieses Forum gibt.
Maria59


Translated by Google:

Hallo,
Hartelijk dank voor deze discussie. Ik ben nog vrij nieuw op dit forum en bij mijn eerdere bezoeken hier had ik niet gemerkt dat er verwacht werd dat je alleen maar moeilijke puzzels plaatst die je zelf niet aankunt.
Is dit slechts een helpforum of wordt er wellicht (verborgen) aanspraak gemaakt op volledigheid?

Is het niet wenselijk om de oplossingen voor een mysterie/multi/Wherigo rechtstreeks en zonder problemen te posten?

Ik heb het forum ook gebruikt als zoekactie als ik graag een bepaalde cache in een gebied wil oplossen of iemand anders wil helpen, maar ik heb niet de mogelijkheid (geen tijd) om de puzzel zelf op te lossen. Dan verwacht ik niet dat andere mensen de puzzel voor mij oplossen. Ik hoop alleen dat iemand die de oplossing al heeft uitgewerkt (of bijvoorbeeld een jigidi-oplosser kan gebruiken) deze zal zien en posten.

Soms herken ik de manier niet om eenvoudige puzzels op te lossen, bijvoorbeeld als ik het type codering nog nooit eerder ben tegengekomen.

Ik ben ook een van die mensen die haastig een mysterie heeft gepost in de hoop dat iemand de oplossing heeft. En een paar uur later heb ik het zelf opgelost en vond het helemaal niet moeilijk.
In dit geval heb ik de oplossing ook verzonden. Ik had mijn dreigement liever nog een keer verwijderd. Deze functie heb ik echter nog niet gevonden.
Kan iemand mij schrijven hoe ik dit moet doen?

Ik vind het interessant dat sommigen van jullie zich gestoord voelen door veel berichten. Krijg je bij elk bericht een e-mail of iets dergelijks? Ik zie alleen wat er geschreven staat als ik actief de Geoleaks-pagina open. Ik word ook niet geïnformeerd als iemand mij antwoordt. Ik denk dat dit een foruminstelling is. Maar wellicht ook een optie voor wie zich gestoord voelt?

Ik ben erg blij dat dit forum bestaat.
Maria59
#20
@Maria59:

Het maakt niet uit of een cache moeilijk of makkelijk is, alles mag wat dat betreft geplaatst worden. Meer inderdaad onder het motto ´volledigheid´ van het forum. Je kan je (bij het plaatsen van je bericht) abonneren op een discussie of een provincie. Daar krijg je dan een mailtje van. Ook daarin geldt: doe vooral wat jezelf prettig vindt. De reden dat de limiet op het aantal nieuwe discussies wat je per dag kan plaatsen naar beneden is gebracht, is een enorme drukte die we afgelopen zondag en maandag hebben gezien.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#21
En de limiet is nog een stukje lager ingesteld naar 15 nieuwe topics per 24 uur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS
#22
Waarvoor hartelijk dank.
#23
En nog even verder gegaan met finetunen: de limiet is nu terug gebracht naar 5 per 24 uur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS, J.Assange
#24
"Je kan niet meer nieuwe discussies starten, omdat je het maximum aantal nieuwe discussies van 5 in 24 uur hebt bereikt."

Ik loop hier nu toch wel regelmatig tegenaan. En het heeft invloed op de geocaches die ik hier plaats. Ik merk aan mezelf dat ik nu zuinig ben op die 5 nieuwe draadjes die ik mag openen. Die wil ik voornamelijk gebruiken voor als ik een mysterie niet snap. Ik merk dus dat ik geen nieuwe opgeloste caches meer plaats. En niet alleen ik, ik zie dat ook bij anderen. Zo zie je bijvoorbeeld geen geoarts meer geplaatst worden, tenzij je een vraag hebt over één daarvan.

En ik snap waarom jullie dit doen. Het gebedel waarbij er tientallen caches tegelijk geplaatst werden zonder ook maar een greintje van inspanning om een denkrichting te plaatsten. Geen enkel persoonlijk tekstje bij die bedelaars. Dat is nu best wel gedoseerd.

Is er iets mogelijk? Een beperking op nieuwe, onopgeloste caches. En onbeperkt nieuwe opgeloste caches plaatsen bijvoorbeeld.
Of dat de hoeveelheid nieuwe draadjes afhankelijk is van de hoeveelheid bedankjes die een gebruiker in het verleden ontvangen heeft (is een teken van oplossing-gerichtheid).
Of de beperking eraf en de bedelaars waarschuwen en eruit zetten.

Zoals het nu is, doen we onszelf tekort. Ik zou graag meer nieuwe, opgeloste geocaches willen plaatsen.
[-] De volgende leden bedankten threesome voor dit bericht:
  • GeoLeaks
#25
Ik sluit me bij threesome aan, want ondervind soms dezelfde limitering bij het aanleveren van (deels) opgeloste mysteriecaches en moet dan gaan checken wanneer er 24 uur verstreken zijn om een nieuwe oplossing te kunnen plaatsen. Hopelijk vindt GeoLeaks hiervoor een slimme oplossing, bijv. checken op de aanwezigheid van een met coördinaten of trefwoord ingevulde spoiler in het bericht, of iets dergelijks.
[-] De volgende leden bedankten Gravin voor dit bericht:
  • GeoLeaks


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: foobar1, 2 onzichtbare gebruiker(s), 4 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum