NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 114 stemmen - gemiddelde waardering is 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PQ's ophalen vis GSAK
#1
Sinds enige tijd, om precies te zijn sinds ik de definitieve versie8.. nog wat heb gedownload werkt het ophalen van PQ's niet meer.
Als ik nu een PQ op wil halen via de api krijg ik de mededeling Get PQ's, daarna begint hij met getting file load, en dan begint het gedonder, de ene keer haalt hij 19 files op, de volgende keer 15 enz. De hele boel komt dan in een database en er klopt dus niets meer van.
Ik weet niet wat ik fout doe. Voor die tijd met de trialversie werkte het perfect en ook de versie 7... heeft het altijd goed gedaan.

Wie kan mij verder helpen???????

Het aantal pq's wat binnengehaald moet worden geef je zelf aan als het goed is, verder zou ik het zo niet weten.

Ja, dat klopt. Maar nu worden er iedere keer wel 10000 caches of meer binnengehaald. Ik geef bv, aan Limburg, dat zijn er nog geen 2000 maar er blijven maar files geladen worden.

Via geocaching.com acces?
Ik moet de pq's aanvinken om ze binnen te halen, vink ik er maar 1 aan dan komt er ook maar 1 binnen.

Bij mij vinkt hij de nieuw te downloaden automatisch aan.... simpel parametertje...

http://gsak.net/v80/hs46020.htm

Dat is volgens mij alleen handig als je maar 1 database hebt.

Waarom zou je met meer dan 1 database willen werken, ik doe dat alleen in de vakantie om bepaalde landen/gebieden te isoleren van mijn standaard database.

Meerendeel van segmenteringen kan je met velden oplossen. ook opschonen van overtollige data (caches die je tijdelijk laad zonder oplossingen als je een bepaalde richting op gaat) kan je automatiseren.

En dan nu de ham vraag, wat voegen die databases toe wat niet in 1 database zou kunnen?

Ik heb ze liever gesplitst om het overzichtelijker te houden.
Ieder zijn of haar keus dus.

Dat kan inderdaat, het kan ook met filters gedaan worden en dan heb je niet de ongemakken van meerdere databases zoals de PQ's etc laden.

Ik heb 1 database home 25 km., de Belgische en Nederlandse provincies.
Ik klik 1 database aan en ze komen steeds allemaal binnen. Ik word er gek van. En dat allemaal sinds de officiële GSAK versie 8.

Ik heb een database found, Nederland, corrected, tomtom en extra.
Een beetje gsak gebruiker heeft aan één db zeker niet genoeg.

Misschien als je de uithoeken van de database niet kent...

Voor mij is het voordeel van 1 database tegen het nadeel van meerdere is een afweging geweest om alles samen te voegen.

Misschien omdat ik wat meer met databases en transactie systemen stoei dan de gemiddelde gsak gebruiker maar voor mij waren de nadelen van meerdere databases vrij makkelijk om even uit te zoeken hoe ik het anders kon doen in 1 database.

En waarom zou je met meerdere werken als dat niet hoeft, met de juiste filter queries en macro's kun je alles aan. Ook eventuele groeperingen etc kun je in de extra vrij te gebruiken velden opbouwen.

Tuurlijk mag iedereen werken zoals hij wil, alleen als je een probleem hebt kun je het op 2 manieren oplossen, isoleren op een eigen eilandje met alle nadelen van dat eiland of proberen het probleem herkenbaar te maken en rekening mee the houden met alles wat je gebruiken wil.

Vandaar dat ik me even geprikkeld voel om de quote:
"Een beetje gsak gebruiker heeft aan één db zeker niet genoeg."
even onderuit te halen Smile

- Een beetje gsak gebruiker "Check."
- 1 Database "Check."

Natuurlijk besef ik ook dat de trukkendoos die ik in gsak loslaat waarschijnlijk ver boven de gemiddelde beetje gebruiker licht... Dus als je niet met speciale macro's en filters en userfields wil werken is een extra database de makkelijkste weg.

Nu even terug op de orginele vraag:

1 Database, en de PQ's lopen niet lekker... heb je iets aan die advanced settings van bijvoorbeeld de directory ofzo aangepast?

Ik werk met userfields, macros, filters enzovoort.
M.i is het veel te omslachtig om nog veel meer macro's en filters te gebruiken en is één db veel te onoverzichtelijk, ik zou mijn founds niet graag in mijn not founds db willen zien en voor wat ik ermee doe is het ook niet mogelijk om met één db te werken.
Maar goed, zoals als gezegd, ieder zijn ideeën en zijn keuzes.

Maar wat doe je er dan allemaal mee? In GSAK heb ik een lijst van alle caches in NL en daarbij welke ik gevonden heb. Leuk om af en toe statistics mee te berekenen, maar verder? Wat mis ik nou? Als ik een cache wil doen, dan zet ik de coords wel handmatig in mijn (USB-loze) GPS.

USB loze gps, zegt het eigenlijk al.
Ik stop 4995 caches in één keer erin, hoef ik niet na te denken als ik ergens heen ga.
En meerdere db's omdat ik bestanden binnenkrijg die ik niet direct overal in wil hebben en om overzicht te houden in wat ik heb.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum