NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 54 stemmen - gemiddelde waardering is 2.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp bij multi's
#1
In hoeverre blijft het hier bij alleen hulp met mysteries, er is tenslotte nu ook een site, geocoords, die naast eind coördinaten van mysteries ook geheel uitgewerkte multi's plaatst.
Zou het niet een idee zijn om ook op geoleaks multi's te bespreken, met wat mij betreft, niet de eind coördinaten maar puur de wp's, zodat tijdens de wandeling altijd back up gegevens te raadplegen zijn indien nodig!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
ik vind dit geen slecht idee, zo heb je altijd iets om op terug te vallen als je ergens halverwege een multi vast zit
#3
Ga eens een andere hobby zoeken... wandelen ! Bij geocachen komt het toch neer op zoeken en het kan al eens zijn dat je vastloopt en zelfs een DNF moet plaatsen. Als je vertrekt bij een multi en met falen geen rekening houdt kan je beter niet vertrekken (lijkt mij) !
#4
Zo een antwoord, ik denk dat ik wel meer dan genoeg wandel !!! En als ik iets niet vind log ik wel met een DNF

Er wordt ook niet gevraagd achter de coords he, gewoon hulp bij de wp's als je eventueel vast zit
#5
Precies, wandelen en fietsen is juist mijn ding, maar na een multi is het toch wel erg leuk om ook de cache te vinden.
Bij problemen mail ik vaak in het veld met de co, maar ik krijg niet altijd direct reactie, vandaar de vraag over het plaatsen van wat back up gegevens.
Er is tenslotte al een site die dit ook plaatst, zelfs met de eind coördinaten erbij!
#6
Er is tenslotte al een site die dit ook plaatst, zelfs met de eind coördinaten erbij!

Welke site is dat Huh
Leave? No. I'll be around. Well... goodbye Exclamation
#7
https://www.xxxxx.nl/forum/index.php
#8
Via Globalcaching en de app CCC kan je hulp krijgen van eerdere vinders (en zelf ook hulp aanbieden).

CCC is zowel voor Android en iOS te krijgen.
#9
Snap echt niet wat er dan overblijft van geocachen als ZOEKhobby ? maar daar zal ik dan te dom voor zijn allicht.
#10
Eigenlijk wordt de vraag/opmerking van krent in bericht #1:

Citaat:Zou het niet een idee zijn om ook op geoleaks multi's te bespreken, met wat mij betreft, niet de eind coördinaten maar puur de wp's

In bericht #5 door topicstarter zelf al beantwoord:

Citaat:Er is tenslotte al een site die dit ook plaatst, zelfs met de eind coördinaten erbij!

Wat mij betreft (bericht # 1) zit hier een flink addertje onder het gras:

Citaat:zodat tijdens de wandeling altijd back up gegevens te raadplegen zijn indien nodig!

Het kan inderdaad frustrerend zijn als je tijdens een wandeling ergens vastloopt waardoor de cache uiteindelijk niet te vinden is. Dan zou een backup handig zijn.

Maar .... hoeveel zullen er niet zijn die met de bekende wp gegevens thuis alvast het eindcoordinaat berekenen, de hele multi niet lopen en gewoon linea recta naar de cache lopen om die vervolgens te loggen?

Een vaak gehoord argument voor onze hobby is: je komt op plekjes waar je normaal gesproken niet komt. En dat is nu juist het mooie van onze hobby en al die co's die stinkend hun best hebben gedaan om al dit fraais uit hun eigen omgeving aan ons geocachers te laten zien en te laten beleven wordt in 1 klap om zeep geholpen. Een fraaie multicache wordt gedegradeerd tot traditional cache.

Een moderator reageerde als volgt:

Citaat:Bovendien zijn oplossingen niet controleerbaar met bijvoorbeeld een checker, multi's zijn bovendien altijd sterk aan verandering onderhevig aan veranderende waypoints, omdat er ergens op WP x een bordje weg is of iets dergelijks. Die actualiteit is nauwelijks bij te benen schat ik zo in.

Ik deel deze mening! Het aantal caches wat we zouden gaan bespreken (kwantiteit) zal gaan toenemen als we multi's gaan toelaten, de keerzijde is dat de kwaliteit hier op het forum achteruit gaat hollen. Iets wat we met z'n allen niet moeten willen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS, Huh?!, J.Assange, valschspelert
#11
Daar kan ik mij in vinden, want inderdaad moet een multi geen tradional worden.
CCC is dan een optie, maar dan moet je dus wel zelf ook alle gegevens bij houden om zelf ook hulp te bieden, en zover gaat mijn administratie niet.
Maar ieder bedankt voor zijn mening


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum