NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 73 stemmen - gemiddelde waardering is 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Labcaches
#51
Een omslachtige methode is: uitloggen en met zijn account inloggen en de labcache nog een keer lopen
#52
Weet niet of dat mogelijk is, maar in de app uitloggen op jouw account en inloggen op het account van je zoontje. En dat steeds wisselen. Is wel omslachtig.
Het puntje wordt nl. geregistreerd zodra je een vraag goed beantwoord hebt en dat kan alleen ter plaatse.
Mogelijke GPS manipulatie is in dit draadje al ter sprake geweest.
Een telefoon voor je zoontje kopen?
#53
Her afkeuren van het online "oplossen" van labcaches mbv een app die de locatie op een mobiel faked en het wegzetten van mensen die het doen als ordinaire puntjesjagers vind ik erg kort door de bocht. Op die manier geocachen hoeft het niet gekwalificeerd te worden als cachen vanuit de luie leunstoel omdat men niet naar buiten gaat.
Ieder speelt het spelletje op zijn eigen manier.

Ik ga er graag op uit om lekker in de natuur te zijn of om nieuwe plekjes in een stad of dorp te ontdekken. Dat laatste kan echter ook door met een labcache online aan de slag te gaan. Toch niets mis mee om de wereld verder te ontdekken als aanvulling op! Overigens is het online "oplossen" van labcaches ook een leuke zoektocht die door mensen gedaan kan worden die vanwege een handicap of gebrek aan financiën niet zo makkelijk buiten huis er op uit kunnen trekken.
[-] De volgende leden bedankten Klein Hoekie voor dit bericht:
  • De Scherpschutter, Joep
#54
Ben het helemaal met "Klein Hoekje" eens, zeker in deze coronatijd.

Zelf zijn we al 3 avonden bezig met een labcache op 1 van de Nederlandse eilanden. Je moet er vanuit de leunstoel meer moeite voor doen dan als je fysiek op het bewuste punt bent en even snel het antwoord zoekt. We hebben nu meer geschiedenis opgestoken dan als we deze labcache live zouden doen. Uiteindeljk bespaart het een hoop geld en energie.

Maar de "betweters" die ons neer zetten als ordinaire puntjesjagers en "cheaters" zitten wel op een forum waar antwoorden worden gedeeld. Iets met pot en ketel....

En ja, wij gaan ook graag naar buiten, maar soms zijn er beperkingen....
[-] De volgende leden bedankten Joep voor dit bericht:
  • De Scherpschutter
#55
ci-joint une carte reprenant les lab en France, Belgique , Grand Duché de Luxembourg
https://www.mides.fr/geocaching/map/labcache/
#56
@Joep:

Er staat me iets bij dat we forumregels hebben Wink

Citaat:- gedraag je ten alle tijden netjes richting GeoLeaks, mede forum gebruikers en andere fora; blijf ontopic

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=4011

Verder is in dit topic (bericht #21) al antwoord gegeven of we Labcaches gaan bespreken ja of nee.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • Joep
#57
Als antwoord op de vraag van Enjoylifetothemax.
Ik heb een keer gelezen dat je thuis kan uitloggen met jou account. Daar inloggen met de account van je zoon en dan de antwoorden kan ingeven. Deze moet je dan wel genoteerd hebben. Zo heeft je zoon de puntjes ook.
#58
Om nog even een extra draai aan de Adventure caches te geven. Wj hebben vorige week ook twee van die dingen bezocht. Maar inderdaad hebben we nu volgens de statistieken daardoor meteen 10 cache fonds erbij gekregen. Op het GC . com forum is er ook een flinke discussie waarom 1 Adventure (met 5 locaties) moet gelden als 5 founds.
Ergens anders hier in het draadje wordt gesproken over een cacher met 7700 av caches, dat zou dus in theorie gedeeld door 5 zijn. Nog steeds een boel, maar toch.
Als eigenaar weet je meteen dat iemand van een lijstje af geocached als je de bonus van een AV cache doet als deze gevonden wordt zonder dat de av cache gedaan is.
is dat erg ? Tja, als ik hier regelmatig lees dat iemand een bepaalde set caches op 1 dag doet (voor de meeste mensen onmogelijk) en dan ook nog schrijft dat het gebied onderweg zo mooi is. Tja, als je jezelf zo graag voor de gek wil houden, ga je gang dan maar.

Maargoed, die 5 founds vind ik persoonlijk nog erger dan het virtuele aspect. Laten we eerlijk zijn. we kennen allemaal de smerige achter de boom weggesmeten potjes als "geocache" waarbij je half in de hondenstront staat te balanceren om te pakken. Dan nog liever virtueel loggen op de telefoon.
#59
Ik heb een labcache voltooid maar deze blijft staan als niet voltooid. Hoe kun je dit aanpassen.
#60
Pas als je alle punten van de labcache het afgewerkt, d.w.z. ALLE vragen goed beantwoord dan wordt hij als voltooid weergegeven.
#61
ik heb ook alle punten afgewerkt. als ik hem aanklik staat hij als voltooid maar in het overzicht blijft hij staan.
#62
Kun je dat met screenshots verduidelijken?
#63
[Afbeelding: Screenshot-20211027-131314-Adventure-Lab.jpg]

[Afbeelding: Screenshot-20211027-131342-Adventure-Lab.jpg]

Op de eerste foto zie je dat deze voltooid is.
Op de tweede foto blijft hij recht staan.
#64
Heb je hem alleen gelopen of op 2 verschillende telefoons wel zelfde account dan zie je vaak bij de ene wel en de andere niet gelijk dat deze voltooid is
Wat soms ook help ga naar je profiel > settings > verberg voltooid aan zet het daarna dat weer uit dan komt het vinkje waarschijnlijk te voorschijn
#65
Helaas via settings geen vinkje. Iemand nog een oplossing?
#66
Uitloggen uit de App en opnieuw inloggen?
#67
Voor het verwijderen van gevonden ALC 's moet je naar Profiel en dan Settings ( =Instellingen ,neem ik aan). Daarna zou via verberg voltooid deze caches verwijderd moeten worden.
Maar ikkrijg na Profiel en Instellingen alleen maar Navigatie, Account en Juridisch als keuzeen daar staat verberg voltooid niet bij. Ik heb app versie 1.3.38 ; iemand een oplossing ?
#68
Gewoon in het hoofdscherm (daar waar je de kaart ziet) naar die 3 schuifjes bovenin gaan en dan bij voltooid het vinkje weg halen.
#69
We zijn inmiddels een paar jaar verder, nadat deze discussie is gestart. Tijd om wat meningen over Lab caches te pijlen Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#70
Oké, als onze webmaster oproept om de discussie weer eens aan te slingeren, wil ik best mijn duit in het zakje werpen.

Wat mij betreft mogen LABcaches (en hun bonussen) hier best besproken worden. Sommige LABcaches zijn best ingewikkeld qua antwoorden en het luistert soms best precies. Wat voorbereiding is dan wel handig. Ik ga altijd ter plekke om die LABs te lopen/loggen (geldt ook voor de andere hier besproken caches). Zeker in het buitenland met LABcaches in de lokale taal is voorbereiding wel handig.

Blijft het argument dat die LABcaches geen GC-nummer hebben en dus wellicht lastig terug te vinden zijn in dit forum.

Ik ben benieuwd naar de discussie en andere meningen. En we doen uiteraard wat de leiding beslist.
#71
les caches laboratoires sont très bien en geocaching urbain , c'est beaucoup plus discret que de cherché une "nano" où il y a plein de monde et on demande d'être discret

laboratorium caches zijn zeer goed in stedelijke geocaching, het is veel discreter dan het zoeken naar een "nano" waar er veel mensen zijn en je discreet moet zijn.
#72
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel lab caches er bijvoorbeeld in Nederland zijn en hoeveel er met of zonder bonus cache zijn. Iemand die daar iets meer over weet?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#73
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#74
Labs vanuit de luie stoel lijkt me helemaal nix, maar voor diegene die het leuk vinden...gewoon doen.
We doen geregeld tussendoor wel eens een Lab en je hebt eigenlijk nooit last van muggels, want het is tegenwoordig heel normaal dat iedereen met een mobieltje rondloopt Big Grin

Ik vind het een leuke toevoeging aan het geocachen.

threesome schreef:Blijft het argument dat die LABcaches geen GC-nummer hebben en dus wellicht lastig terug te vinden zijn in dit forum.
Lab caches hebben dan geen GC-nummer, maar wel een LC-nummer.
Hiermee kun je de Labs downloaden voor b.v. GSAK:
https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=58067
#75
Ben wel heel benieuwd naar die xxxxxxx android tool want ik ruim graag mijn GCkaart op en dus ook de bonussen van zo'n labcaches. Ik loop de lab dan wel maar verwijder achteraf de founds van de wp's (ik snap zoals velen niet dat met elk wp de teller omhoog gaat) want ik houd mijn founds ook nog graag bij met GSAK en die telt die wp's dan weer niet mee en dan is er een verschil tussen GSAK en GC (ook dat is natuurlijk wel op te lossen maar toch). Voor mij dus leuk om die wp's vanuit de luie zetel te doen en recht naar de bonus te kunnen :-).


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum