Lees voordat je berichten plaatst de forumregels en de regels voor het aanmaken van een nieuw onderwerp even door!
Kom je een cache tegen die verplaatst kan worden, maak dan gebruik van de ´rapporteren´ knop onder het bericht.
Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches en de Flash Gear Solver dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via de PayPal Premium Member button.

Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Userscript om snel op GeoLeaks te zoeken
18-12-2018, 12:48 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-01-2019 om 09:02 door GeoLeaks.)
Bericht: #1
 (Print bericht)
Lightbulb Userscript om snel op GeoLeaks te zoeken
Ik heb een userscript gemaakt dat op elke cachepagina automatisch een button toevoegt naar GeoLeaks, zodat je supersnel vanaf de cache pagina kan kijken of een cache wel of niet is opgelost op ons forum. Wordt een cache nog niet besproken dan kan je met het userscript heel snel en eenvoudig een nieuw onderwerp aanmaken op het forum.

Het ziet er als volgt uit:

[Afbeelding: geoleaks.png]

Een klik op de blauwe button opent de zoekpagina van GeoLeaks met de GC-code als zoekterm. Dit scheelt dus veel kopieer- en plakwerk!

Hoe krijg je dit leuke script werkend?

Stap 1:

Voordat je het script installeert heb je eerst een user script manager zoals TamperMonkey nodig die je aan je webbrowser kan toevoegen.

Hier kan je eenvoudig een user script manager toevoegen voor: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera en Apple Safari.

Stap 2:

Je gaat nu het GeoLeaks userscript toevoegen. De nieuwste versie van het script is hier en/of hier aan TamperMonkey toe te voegen door op 'install' te klikken. Het is aan te raden om later zo en toe even te kijken bij een van deze linkjes of er een update is en die uit te voeren!

Stap 3:

Sluiten en opnieuw opstarten van je webbrowser. Ga je vervolgens naar een cache pagina van geocaching.com dan zie je rechtsboven de blauwe GeoLeaks button staan. De installatie is dan gelukt en je kan er mee aan de slag gaan.

De werking:

Als je op de blauwe button drukt, zie je hem heel even zoeken, waarna hij in drie kleuren kan veranderen, groen, oranje of rood.

Groen geeft aan 'Solved on GeoLeaks'. Druk je hierop dan kom je gelijk in het juiste topic op het forum waar de cache opgelost is.

Oranje geeft aan 'Solving on GeoLeaks' en wanneer die je die aanklikt, kom je bij het topic waar de cache nog niet is opgelost.

Rood geeft aan 'Ask on GeoLeaks'. Dit betekent dat de cache nog niet op het forum staat. Maar daar houdt het niet bij op. Wanneer je nu doorklikt zie je dat het userscript automatisch voor jou een nieuw topic aanmaakt op het forum in de juiste rubriek, met juist ingevulde onderwerpregel, een linkje naar de cache pagina en een stukje tekst. Geef ook even aan wat je zelf al hebt geprobeerd, wat al handig is voor anderen die jou bericht lezen! Klik vervolgens op 'Reactie plaatsen' onder het berichtenveld en het nieuwe bericht is geplaatst.

[Afbeelding: Mod-note-200x50-transparant.png]

EDIT GeoLeaks: met dank aan Upquark en technetium voor het bouwen van dit mooie en super handige script!

--------------------------------------------------------------------------------

Waaraan moet het eerste bericht in een nieuw topic voldoen?

Het plaatsen van een eindcoordinaat is toegestaan nadat eerst de volledige oplossing is geplaatst!

Zie je een mystery cache die opgelost of gearchiveerd is, laat het ons dan even weten door op de Rapporteren knop te klikken, zodat de cache kan worden verplaatst naar het juiste subforum. Een foto is toe te voegen aan je bericht door de 'Add image to post' knop onder het berichtenveld te gebruiken.

Wil je de oplossing als zogenaamde spoiler plaatsen, dan plaats je [spoiler] voor de tekst van de oplossing en [/spoiler] achter de oplossing.

HTML5 Icon
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Bedankt voor dit bericht!
[-] De volgende leden bedankten Upquark voor dit bericht:
GeoLeaks (18-12-2018), Glowy (09-01-2019), J.Assange (18-12-2018), janterklaassen (18-12-2018), jbroek (12-01-2019), StefandD (19-12-2018), Team Kuifje (18-12-2018), whale (12-01-2019), Willem-Jan (07-01-2019)
10-01-2019, 20:31
Bericht: #2
 (Print bericht)
RE: Userscript om snel op GeoLeaks te zoeken
p.s. Ik liep me ook al een tijdje te ergeren dat de log knop lichter word als je er met de muis over gaat en de geoleaks knop niet.
Dat heb ik nu aangepast. Omdat ik alleen voor groen een voorbeeld kleur heb, heb ik voor de andere kleuren maar wat moeten gokken. Aangezien ik geen vormgever ben sta ik open voor suggesties voor betere kleuren.
11-01-2019, 21:16
Bericht: #3
 (Print bericht)
Ik krijg het helaas niet geïnstalleerd omdat mijn Bitdefender het blokkeerd. Het wordt gezien als Malware
11-01-2019, 21:48
Bericht: #4
 (Print bericht)
Foutje dan van Bitdefender Wink Even uitzetten dan, vervolgens de drie stappen doen en Bitdefender weer aanzetten.

Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten, de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)