NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 71 stemmen - gemiddelde waardering is 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Userscript om snel op GeoLeaks te zoeken
Aaarch…. deze noob heeft het lastig om het script te installeren.Angry
Tampermonkey is in Edge geinstalleerd. Ik zie de 2 puntjes. Het script kan ik zien in Tampermonkey en staat op ingeschakeld.

Helaas zie ik op een pagina van geocaching.com geen extra button.

Wat doe ik fout?
Van Edge is bekend dat sommige versies (o.a. Edge version 38.14393.0.0) problemen hebben met userscripts.

Je zou eerst kunnen proberen TamperMonkey uit te schakelen en vervolgens GreaseMonkey installeren als userscript manager en vervolgens het GeoLeaks userscript daarin installeren en beiden inschakelen.

Optie 2 is Firefox of Chrome gaan gebruiken ipv Edge en daar TamperMonkey en het GeoLeaks userscript op zetten en inschakelen.

Gewoon proberen en kijken wat wel werkt Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


In Chrome ook tampermonkey geïnstalleerd en het script ook, maar geen verschil op de geocaching pagina.

Als je op de 2 puntjes klikt zie ik dat er geen scripts worden uitgevoerd.
Wanneer ik op een nieuw script maken klik en daarna op geïnstalleerde superscripts zie ik dat het script wel ingeschakeld is.

Ik vind het lastig.

Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het werkt. Bedankt voor het script. Heel knap gedaan!
[-] De volgende leden bedankten renyak voor dit bericht:
  • GeoLeaks
En alles door gelezend hebbend, heb ik nog steeds geen oplossing voor Apple gebruikers gezien! Welke programma's kunnen wij installeren ipv al die ...monkey's????

Graag hulp!!Confused
Er is weer een nieuwe update beschikbaar voor het userscript, via dit linkje is het bij te werken naar versie 2.3 met daarin een koppeling naar vakantieland Kroatie (HR).

Deze versie is de opvolger van versie 2.2 van afgelopen weekend waarin de landen Finland, Noorwegen, Zweden, Ierland, Portugal, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Tsjechie, Hongarije, Polen en Griekenland zijn toegevoegd. Op het forum zijn hiervoor dan ook aparte rubrieken per land te vinden. De rubrieken 'Overig Scandinavie' en 'Spanje en Portugal' zijn dus opgesplitst naar aparte rubrieken per land. Door het script bij te werken naar versie 2.3 komen ook deze landen uiteraard voor in het userscript. Vooral voor vakantiegangers is dit een hele vooruitgang!

Het kan overigens kloppen dat er na het bijwerken een blanco pagina verschijnt. Het userscript is dan wel bijgewerkt.

@stefine12:

Ook voor Apple zal je eerst TamperMonkey voor Safari moeten installeren. Zie verder bericht #1 Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


Vandaag is het scriptje opnieuw aangepast met daarin een koppeling naar de landen Slovenie, Slowakije en Malta. Om weer helemaal up-to-date te zijn is je huidige versie hier bij te werken naar versie 2.4.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


Vandaag is het scriptje weer aangepast met daarin een koppeling naar de landen Bulgarije en IJsland. Om weer helemaal up-to-date te zijn is je huidige versie hier bij te werken naar versie 2.5.

Voorlopig gaan we het bij deze uitbreidingen houden Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • J.Assange
Vraagje :-)

Heb net enkele puzzels erop gezet en nu zie ik bij https://coord.info/GC7ZTYW de status 'Found on GeoLeaks'. Waarom staat daar niet 'Solved on GeoLeaks'? Is dat omdat ik (DK) uit de titel heb gehaald? Dit '(DK)' wordt toegevoegd als ik op de 'Ask' knop druk maar is geen onderdeel van de titel van de cache dus had die weggehaald.
Deze bug is er inmiddels uitgehaald. Om weer helemaal up-to-date te zijn is je huidige versie hier bij te werken naar versie 2.5.1.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • Usert12
Bij het activeren van de laatste update (2.5.1) krijg ik de volgende melding:
Regel 208
Teken 2
Syntaxfout
code 80A03EA
comilatiefout Microsoft JScript

Doe ik iets fout of zit er nog een foutje in ??

Groet,
Heb je alle stappen uit bericht #1 op de juiste manier en volgorde uitgevoerd qwartel?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


Hier geen problemen . Het werkt prima met o.a. Chrome
Wat ik ook probeer. Het lukt mij niet. Later nog maar eens activeren.
Hallo,
het lukt mij niet meer sinds 8 juli om mijn pc in orde te krijgen om de oplossingen te bekijken ttz het vraagteken voor het coordinaat krijg ik niet meer te zien - heb de richtlijnen stap voor stap vele keren gedaan zonder resultaat - dit zal wel aan mij liggen zeker - heb de 3 stappen gevolgd en nog niet. Wat doe ik verkeerd?
ook het installeren van de jigidi solver met tampermonkey gaf mij gisteren het hartje na vele keren proberen en vanmorgen is het ineens weg!
Kan iemand mij op weg helpen?
dank u
Het forum is weer wat uitgebreid met rubrieken voor mysterie caches in Canada, Australie, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika.

Het userscript is aangepast naar versie 2.5.3 en is hier bij te werken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • J.Assange
Ik heb een nieuwe iMac van 2019 en heb heel veel problemen met de Geocaching website. Daar al eens een vraag over gesteld in dat forum maar zonder resultaat. Niemand schijnt daar verder last van te hebben.

Iemand opperde om Firefox te installeren omdat het dan beter zou gaan.
Ik heb dat gisteren gedaan en als eenmaal de website geladen is dan gaat het idd wel sneller. Echter komt de Geoleaksbutton niet meer tevoorschijn.

Ik ben premium member en zou graag verder gebruik blijven maken van de Geoleaks mogelijkheden.

Hoe kan ik dit oplossen?
Roos
Het werkt met elk besturingssysteem, dus windows, mac en linux. Nu je toch bezig bent zou ik alle userscripts en userscript manager even verwijderen en alles weer opnieuw installeren, zoals beschreven staat in bericht #1. En inderdaad sowieso Firefox gebruiken. Check ook even of het userscript wel is ingeschakeld, anders werkt het natuurlijk niet Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


merci bien, je le découvre et c'est bien utile
Ik zit met het probleem dat ik de knop niet meer zie op de geocaching pagina's.
Ik heb zowel Tampermonkey als Greasemonkey geprobeerd en ook zowel Firefox als Chrome, maar ik krijg het op geen enkele manier meer werkend.

Uiteraard heb ik ook de laatste versie gedownload. Is er iets anders wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!
Het script werkt hier prima. Het werkt sowieso met Firefox en Tampermonkey.

Kijk eens bij je geinstalleerde userscripts bij de instellingen van Tampermonkey. Het userscript moet uiteraard ingeschakeld staan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


Hi, Er is een update van Tampermonkey geweest én ook een update bij Groundspeak zelf voor de GC.com. In ieder geval, ook bij mij komt de Geoleaks-knop niet meer tevoorschijn op de cachepagina. Alles is dus de nieuwste versie (Firefox ook).
Ik heb verder geen updates gedaan, dus dat zal wel de reden zijn dat het hier blijft werken. Voor de zekerheid heb ik even een berichtje gestuurd naar de maker van het script met de vraag of hij er naar wil kijken. Tot die tijd even geduld Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


werkt hier goed, even was het fout in de morgen.
Ik merk dat als ik ik het geocaching little helper script heb aanstaan, het script het ook niet meer doet in firefox, in chrome heb ik daar geen last van.
Door wat aanpassingen op het forum was het nodig om ook het GeoLeaks Userscript een update te geven. Door de vertaling/toevoeging naar de duitse taal werd bij de duitse caches de button blauw in plaats van rood, oranje en groen. Verder viel de Oekraine in de ´rest van de wereld´ in plaats van in ´de rest van Europa´. Deze schoonheidsfoutjes zijn nu hersteld Wink

De nieuwste versie (2.5.4) van het script is hier te updaten door op 'bijwerken' te klikken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum