NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 103 stemmen - gemiddelde waardering is 3.12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aanbieden GPX-files
#1
Beste Geoleaks,

Is het een idee om ook complete GPX-files van mysterie-trails aan te bieden? Recentelijk zijn bijvoorbeeld alle oplossing van de smurfmysteries van de Smurf geo-art online gekomen. Met een GPX-file zouden al deze oplossingen van deze mysteries in een keer te smurfen zijn?

Wellicht zijn er bezwaren die dit onmogelijk maken en ik over het hoofd zie?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Op zich een goed idee Mythical mits de caches in de aangeboden gpx file´s uiteraard ook daadwerkelijk opgelost zijn op het forum.

Uiteraard moet er ook voldoende belangstelling zijn voor we hieraan beginnen.

Enige beperking die ik nu kan bedenken is de hoeveelheid ruimte die dat extra gaat innemen in de forum database die 128 MB kan bevatten, waarvan we nu ongeveer 30 MB in gebruik hebben.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#3
Ik heb belangstelling.
#4
De smurf geo-art is slechts als voorbeeld gekozen. Dit wil niet zeggen dat alle oplossingen van de smurf reeds online staan.
#5
Op zich een aantrekkelijk idee.
Scheelt een hoop werk.

Maar ik zit er ook een beetje dubbel in, als je in een keer de hele GPX krijgt, dan kijk je helemaal niet meer naar de puzzels.
Nu moet dat nog wel en de CO's hebben doorgaans een hele hoop tijd in die puzzels gestoken. Al dat werk zie je dan niet. Je wacht alleen even af tot de gehele GPX beschikbaar komt.

Dus ik weet niet goed of ik het een goed idee vindt.
#6
Met het aanbieden van gpx file´s gaan we inderdaad de doelstelling van GeoLeaks ondermijnen en dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Het idee is en blijft het gezamenlijk mysterie caches oplossen. Dat daar per cache een eindcoordinaat aan toegevoegd wordt als de oplossing er staat, helemaal prima. Maar het blindelings aanmaken en delen van gpx file´s met grotere aantallen caches is (voor nu) een stapje te ver.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS, Gyatso, Huh?!
#7
Prima antwoord en duidelijke onderbouwing.
#8
Ik sluit me hierbij graag en volledig aan bij de laatste twee sprekers.
#9
Ook ik vind dit te ver gaan. Hulp bij het oplossen is prima, maar je mag er zelf ook wel iets voor doen toch?
#10
Ook ik van het aanbieden van GPX-files te ver gaan. Van ieder opgeloste mysterie zet ik direct de eindcoördinaten op de cachepagina onder het "potloodje" achter de boguscoördinaten, zodat ik helemaal bij blijf met de opgeloste mysteries.
Elke dag wel wat werk maar dat is voor mij geen enkel probleem.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum