NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 110 stemmen - gemiddelde waardering is 3.04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
geoleaks kaart
#1
geoleaks kaart werkt niet meer,als ik erop klik krijg ik

Macro has� been updated. Please get new version ,dan
gaat die naar de macros voor gsak,
welke macro moet ik hier updaten?

groetjes mario


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
heb hetzelfde aan de hand,
#3
Hier inderdaad hetzelfde. Ik heb de makers van de kaart een berichtje gestuurd met de vraag of er bij hun iets bekend is Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#4
Van de macro waarmee de kaart wordt gemaakt was een nieuwe versie verschenen. Klaarblijkelijk wordt daarop gecontroleerd als je de nieuwe kaart laadt. Ik zie javascript en versienummers in de html staan, maar dat is niet te volgen. Een macro als deze moet dus gewoon werken.
Ik heb de administrator inmiddels een nieuwe kaart gestuurd, die ik met de nieuwe macro heb gemaakt.
#5
Dat is wel heel erg snel Mardy, bedankt!

Ik heb de kaart vervangen en deze laadt nu wel in, maar wel een stuk langzamer en na een zwart scherm te hebben doorstaan Wink

Maar hij draait weer, het langzamer laden zal ook wel weer opgelost worden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#6
ik weet niet wat 'een stuk langzamer' is, maar bij mij blijft ie eindeloos laden (= langer dan 2 minuten, toen vond ik het genoeg)
#7
Dat is wel erg lang, hier ongeveer 20 seconden, maar ik moet er wel bij zeggen dat bij de eerste keer laden er een melding kwam dat er een onbekend script op de pagina mee aan het laden was. Toen ik dat scherm wegklikte ging het laden wel, maar langzamer dan anders.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#8
de kaart laden lukt wel ,maar ik moet toch een dikke minuut wachten voordat hij op scherm komt!

Zijn hier oplossingen voor
#9
Hier is het wel traag, maar het werkt en dat is super.
Over de kaart gesproken: is het trouwens ook mogelijk dat je via de kaart ziet of er opgeloste caches in Engeland, Amerika etc zijn. De laatste tijd worden er veel puzzels opgelost zag ik maar de kaart blijft leeg.
#10
Die vraag laten we even over aan de makers van de kaart!

Aan de server waar het forum draait ligt het in ieder geval niet. Als ik het bestand offline draai is het ook traag. Er is dus ergens iets mis met het bestand, maar wat?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#11
hoi
bedankt voor de reacties


groetjes super mario
#12
Nog steeds niet te laden wat gaat er fout???
#13
Zeer hoogst waarschijnlijk is de (lange) route naar de server van Google Maps het probleem. Er wordt nu gekeken of we een andere online kaart kunnen gaan gebruiken of dat we de gegevens als gpx bestand beschikbaar gaan stellen wat offline te bekijken is via een eigen kaart programma, denk aan MapSource of Ozi Explorer Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#14
Bij mij laadt de kaart nu ook niet. Tot gisteren lukte het nog maar traag. nu niks meer :-(
#15
Ik heb pas geoleaks ontdekt en probeer er mee te werken. Inmiddels de lijst met oplossingen bekeken en probeer die nu op een kaart te bekijken. Als ik op geoleaks kaart klik gebeurt er niets. Probleem gemaild en krijg als antwoord de offline kaart van google maps of garmin mapsource te laden. Daar schiet mijn kennis tekort: hoe combineer ik de offline kaarten met de lijsten van geoleaks? Ik ben in dit soort zaken duidelijk een beginneling! Waar is een beschrijving te vinden hoe je dit aanpakt?
#16
Wat je moet doen is het volgende:
Klik op het Google Earth symbool (tweede links boven je scherm) en dan krijg je links onder in je scherm de mogelijkheid om de kml file te downloaden.

Je kunt ook rechts klikken op het tabje en dan zie je de mogelijkheid om de file op te slaan. Klik daarna op het kml bestand en Google Earth wordt geopend maar schrik niet want je ziet nu een enorme hoeveelheid opgeloste puzzels in Nederland en de rest van Europa.

Succes!!
#17
Hoe vaak wordt de kaart eigenlijk bijgewerkt? Ik heb de gdb gedownload en vergeleken met een download die ik in mei 2016 maakte en ze zijn identiek. Wordt het eens per jaar geactualiseerd o.i.d.?

Thanks!
#18
Van beide kaartmakers heb ik inmiddels bericht ontvangen waaruit blijkt dat door drukte prive het er niet van gekomen is om de kaart te updaten. Ik heb hier alle begrip voor, het is blijft vrijwilligerswerk, waarvoor we al dankbaar mogen zijn. Binnenkort komt er wel een update voor de nederlandse caches.

Voor de continuiteit van de kaarten is het verstandig dat er iemand of meerdere personen komen die deze dankbare taak willen voortzetten, zodat we deze feature kunnen voortzetten. Dus als er iemand is met wat kennis van GSAK en wat tijd om hier in te steken, dan houden we ons aanbevolen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#19
Er staat inmiddels een update van de kaartbestanden op de server. Let op: hier zijn alleen de nederlandse caches in opgenomen en het is helaas, zoals in het vorige bericht aangekondigd, de laatste update van de hand van beide kaartmakers.

Tot op heden heeft er zich nog niemand gemeld om deze taak over te nemen, dus mocht iemand (of meerdere personen) hier tijd en moeite in willen gaan stoppen, dan hou ik me uiteraard aanbevolen. Reakties graag via PB of via info[at]geoleaks.nl.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#20
Volgens mij mis ik überhaupt het nut van die kaart. Ik heb net eens even gekeken, maar er staan alleen originele coördinaten in. Dan kan ik toch net zo goed een query van geocaching.com downloaden?
#21
Op de kaart staan de caches die opgelost zijn, de oplossingen zelf staan hier op het forum en zeker niet bij geocaching.com Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#22
Dat begrijp ik, maar alle caches die in de kaart zitten staan ook op GC.com. En omgekeert staan recent gearchiveerde of disablede caches gewoon in de kaart. Dus ik mis wat daar de toegevoegde waarde van is. Als er eindcoördinaten in zaten dan snap ik dat, maar nu niet.
#23
In bericht #18 staat de reden: tijdgebrek door prive drukte bij beide kaartenmakers.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#24
Er heeft zich in de tussentijd niemand gemeld die de kaarten wil gaan onderhouden, waardoor ze steeds minder up-to-date aan het worden zijn. Ik zal ze binnenkort dan ook offline halen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.




Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum