NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 82 stemmen - gemiddelde waardering is 2.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp bij al opgeloste caches
#1
Question 
Ik dacht hier veer hulp te kunnen vinden bij het oplossen van diverse caches. Bij één lukt dat redelijk. Maar wat blijkt: bij al opgeloste caches is er niets meer te zien...

Ik begrijp dat oplossingen niet openbaar worden gemaakt voor basic leden, maar moet ik dan voor dezelfde cache een nieuwe thread openen om zo om hulp of hints te vragen? Het is helemaal niet mijn bedoeling op de oplossing te vinden, ik ben vaak op zoek naar een (eerste) duwtje in de rug. En die zijn nu dus helaas niet te vinden...

Wat is handig om te doen?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Het aanmaken van meerdere topics over een zelfde cache is sowieso not done, dit om een chaos op het forum te voorkomen:

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=4043

Zodra een cache voldoende is opgelost wordt die verplaatst naar opgeloste caches. Als Basic Member kan je ze dan inderdaad niet (meer) inzien, net zoals je de rest van de opgeloste caches niet kan bekijken. Dit is alleen mogelijk voor Premium Members.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#3
Citaat:Wat is handig om te doen?

Premium member worden TongueBig Grin
#4
Ik wil wel premium worden , maar niet via Paypal , kan het op een andere manier ?
#5
Dat kan alleen via PayPal dinkie95 en sinds een paar jaar heb je daar geen creditcard meer voor nodig. Gewoon een PayPal accountje aanmaken en koppelen aan je eigen bankrekening. Het is sowieso al heel erg handig als je ergens in het buitenland iets besteld, dan is het voor de betaler altijd gratis, daar waar een bank transactiekosten in rekening brengt of er een wisselkoers op los laat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#6
Jammer , vertrouw Paypal niet echt ;-)
#7
PayPal is zo safe als het wachtwoord dat je eraan geeft, ik gebruik het erg vaak
Bovendien hoef je geen tegoed op je PayPal rekening te hebben staan om te kunnen betalen.
#8
Citaat:Het aanmaken van meerdere topics over een zelfde cache is sowieso not done, dit om een chaos op het forum te voorkomen:
https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=4043

Dat had ik al begrepen ja.

Citaat:Zodra een cache voldoende is opgelost wordt die verplaatst naar opgeloste caches. Als Basic Member kan je ze dan inderdaad niet (meer) inzien, net zoals je de rest van de opgeloste caches niet kan bekijken. Dit is alleen mogelijk voor Premium Members.

Hier gaat het me vooral om: Deze website biedt een platform om elkaar als geocachers te helpen bij mystery (en andere) caches. Maar zodra de mystery is opgelost gaat alles op slot. Nogmaals, het gaat me totaal niet om de antwoorden, alleen om de hulp bij het oplossen van de cache... Nu kom ik hier om hulp te zoeken en krijg ik nul op het rekest (en mag er geen nieuw topic over openen)...[/align]

Je zou de oplossing achter een spoiler kunnen zetten die alleen voor premiumleden beschikbaar is o.i.d.? (Ik probeer constructief mee te denken).
#9
Dat laatste was ook een optie geweest en dat zie je inderdaad wel eens bij andere forums. Je kan dan alleen een scheiding maken tussen niet en wel geregistreerden (gast en Basic), terwijl we hier een extra groep hebben namelijk de Premium leden.

Verder zijn we een jaar of vijf geleden de Geocaching Community (lees: Groundspeak en de COś) tegemoet gekomen door oplossingen achter slot en grendel te zetten. Wil je oplossingen inzien dan is de enige mogelijkheid Premium Member worden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#10
Hallo , net de donatie gedaan via Paypal , wanneer begint het lidmaatschap ?
#11
Om 19:39 Zoekertje25 Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#12
Even voor de duidelijkheid: op geen enkele manier zoek ik ruzie of wil ik een stevige discussie uitlokken.

Citaat:Verder zijn we een jaar of vijf geleden de Geocaching Community (lees: Groundspeak en de COś) tegemoet gekomen door oplossingen achter slot en grendel te zetten. Wil je oplossingen inzien dan is de enige mogelijkheid Premium Member worden.

Maar ik wil juist géén oplossingen zien, maar wel hints of aanwijzingen die helpen zélf de oplossing te vinden... Maar goed.
#13
Ik snap je punt Weemz, je wilt het laatste stukje van de puzzel zelf doen en zo doet iedereen het op zijn of haar manier natuurlijk en dat is ieders goed recht. Niet iedere puzzel is natuurlijk hetzelfde en bij de ene mysterie wordt het volledige antwoord eigenlijk al gegeven, omdat er geen andere manier mogelijk is, terwijl bij een andere mysterie een flinke hint al voldoende is om tot de oplossing te komen. Het verschilt dus van cache tot cache. Het enige wat jezelf zou kunnen doen is niet gelijk naar het laatste bericht in een topic te gaan en per bericht naar beneden te scrollen tot het punt waarop jij denkt dat je die mysterie zelf verder kan oplossen. Aan jou de uitdaging om toch niet vanuit een stukje nieuwsgierigheid toch verder door te scrollen Wink

Bij gelegenheid wil ik wel eens kijken of hier een plugin voor te vinden is en of we daar het gewenste resultaat mee kunnen halen, maar op het moment gaat er wat tijd zitten om onze website (dus niet het forum!) naar de engelse taal om te zetten en ben ik bezig daar nog wat aanpassingen te doen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#14
Helemaal prima, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
#15
Ik heb inmiddels een plugin gevonden en geaktiveerd die dit op je scherm kan toveren:

Code:
[spoiler]dit is een spoiler test[/spoiler]

geeft:

Spoiler :
dit is een spoiler test

Er kleven echter wat nadelen aan. Ten eerste geeft het geen extra knop in het ediitor scherm, zodat een spoiler niet snel en makkelijk is toe te voegen door gebruikers. Er is wel een extra plugin beschikbaar die dit zou kunnen doen, maar die is door niemand getest en daar is wat extra programmeer werk voor nodig om het werkend te krijgen. Helaas kleeft daar het risico aan dat de forumsoftware beschadigd raakt. Iets waar niemand op zit te wachten natuurlijk.

Dit is wel op te vangen als gebruikers zelf (dus handmatig) twee BB-tags voor en achter de oplossing gaan plaatsen, waardoor er een spoiler verschijnt met de knopjes show en hide. Welke tags dat zijn, kan ik helaas niet in dit bericht plaatsen, omdat dit gelijk weer een spoiler genereert Wink

Tweede nadeel is dat deze optie geen dwingend maar een vrijblijvend karakter heeft. Je bent dus volledig afhankelijk of andere gebruikers dit wel of niet gaan toepassen, zeker omdat een paar extra handelingen zijn vereist. De al bestaande oplossingen bevatten uiteraard geen spoiler, het zou dus alleen gaan werken bij nieuwe oplossingen, mits door de plaatsers van die oplossingen voorzien van de spoiler tags.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#16
Sinds een tijdje ben ik premium lid en wat mij opvalt is dat zolang een cache onopgelost is er over het algemeen wel interesse is en ook mensen reageren.
Maar als een mysterie bij opgelost staat, mensen blijkbaar de interesse verliezen.
Voor sommige mensen is de geboden oplossing niet helemaal duidelijk en hebben iets meer hints nodig voor de oplossing.
Helaas word er dan vaak door de ‘oplossers’ nauwelijks meer gereageerd.
Het zou fijn zijn als mensen die een bepaalde mysterie al wel hebben opgelost ook blijven helpen. Je hoeft niet altijd de oplossing te geven, maar een extra hint zou dan soms welkom zijn.
[-] De volgende leden bedankten SagaNoren voor dit bericht:
  • Chrisje, clerksje, J.Assange, solujelo
#17
Je kan een berichtje sturen naar degene die hem heeft opgelost en vragen om extra hulp
#18
Je hebt wel gelijk SagaNoren, zie het zelf ook vaak hoor. Ook ik heb wel eens om wat meer uitleg gevraagd.
Zoals Columbo al aangaf, mocht je geen reactie op het forum krijgen dan stuur even een berichtje naar degene die hem heeft opgelost.
We kunnen niemand dwingen om wat meer uitleg te geven, maar we stellen het wel op prijs Wink
[-] De volgende leden bedankten Robin Hood voor dit bericht:
  • SagaNoren
#19
Wat ik regelmatig doe bij mysteries die toch onduidelijkheden in de oplossing bevatten, is een berichtje naar de ´laatste oplosser´ sturen en hem of haar vragen om op het forum zelf de oplossing te verduidelijken. Op die manier heeft iedereen er iets aan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • clerksje, SagaNoren
#20
Hoi, 
Ik heb een opmerking over paypal.
Onze vrienden hebben ook geen paypal of creditcard en wij geven ze elk jaar een jaar premium
cadeau. ze betalen per tikkie terug.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum