NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 108 stemmen - gemiddelde waardering is 2.64
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoogte van de pagina kop
#1
Ik ervaar al enige tijd een lichte ergernis die ik nu maar eens wil melden. Shy

De kop van de forum pagina is behoorlijk hoog. Na het doel van het forum en informatie over het registreren komt er een mooie maar forse afbeelding, lichtkrant, menubalk, mijn informatie, eventueel kruimelspoor en de forumregels. Los van wat er aan informatie nodig is of wat er technisch mogelijk is, alles bij elkaar neemt het veel ruimte in.

Op mijn laptop met een 16:9 beeldschermverhouding komt heel die kop perfect in beeld. Maar om informatie in beeld te krijgen moet ik eerst scrollen. Wanneer ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een oplossing doorloop ik steeds deze handelingen:
Openen forum zoek pagina
Scrollen en dan invoeren GC-code en zoekactie opstarten
Scrollen en het zoekresultaat van de GC-code openen
Scrollen om de start van het forum bericht te lezen

Maar dat scrollen komt steeds terug. Ook als ik op zoek ben naar nog niet opgeloste caches of andere delen van het forum bezoek.

Zo, ik ben het kwijt... Big Grin


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Goede vraag en een antwoord van de boosdoener Wink

Als bouwer van dit forum heb ik veel afwegingen moeten maken, pro's en contra's om zoveel mogelijk leden naar tevredenheid gebruik te kunnen laten maken van het forum. Soms is daarbij een afweging gemaakt die jezelf anders zou maken, maar het beste is om in gedachte te houden dat een afweging door mij altijd met een goede reden is gedaan. Ook voor de header (de kop van het forum) zijn bewust afwegingen gemaakt.

Per browser, per besturingssysteem, per PC en per letter grootte zal het verschillen. Hier verschijnt de zoekfunktie precies rechtsonder op het scherm, bij een ander wellicht een stukje hoger, een ander zal misschien een stukje naar beneden moeten scrollen.

De foto zou verwijderd kunnen worden, esthetisch jammer omdat het een stukje layout is, het scrollen zal niet verdwijnen, hooguit een stukje minder worden. De andere delen in de header zijn noodzakelijk voor het forum als geheel.

Misschien is het technisch mogelijk om de header alleen te tonen op de openingspagina en niet op de onderliggende pagina's. Probleem waar we dan gelijk tegenaan lopen is dat Bing Translator in een header bestandje staat en daar niet uit te slopen is om het vervolgens wel op onderliggende pagina's te tonen Zou de header weg te laten zijn bij alle subpagina's dan zullen niet-Nederlands sprekende leden niet meer in staat zijn om de nederlandstalige berichten mee te lezen. Het aantal buitenlandse leden neemt de laatste tijd alleen maar verder toe en de verwachting is dat die trend zal doorzetten.

Ik hoop dat de reden 'waarom' verduidelijkt is: Bing Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.




Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum