NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Peiling: Moet de FTF-regel worden aangepast?
U heeft geen rechten om te stemmen in deze poll.
Nee laten zoals het is
60.16%
74 60.16%
Oplossingen mogen geplaatst worden 1 maand na publicatie zonder dat de eremetalen zijn verdeeld
24.39%
30 24.39%
Oplossingen mogen geplaatst worden 2 maanden na publicatie zonder dat de eremetalen zijn verdeeld
1.63%
2 1.63%
Oplossingen mogen geplaatst worden 3 maanden na publicatie zonder dat de eremetalen zijn verdeeld
1.63%
2 1.63%
Oplossingen mogen geplaatst worden 6 maanden na publicatie zonder dat de eremetalen zijn verdeeld
12.20%
15 12.20%
Totaal aantal stemmen: 123 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 113 stemmen - gemiddelde waardering is 2.74
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eremetalen nog niet verdeeld
#26
Van mij mag de regeling verdwijnen dat eerst de podiumplaatsen vergeven moeten zijn.
Ik heb zelf meegemaakt dat een en dezelfde cacher als FTF logde en ook voor een bevriend medecacher als STF logde.
Daarbij is het volgens mij heel gebruikelijk dat de "die-hards" onder de puzzelaars elkaar helpen of om hulp vragen om een puzzel op te lossen.
Ook is de CO geneigd al vroeg informatie en hulp te geven aan een heel select groepje, die elkaar allemaal kennen.
#27
Gewoon even wachten en tot drie tellen
#28
Laten zo als het is.
#29
De FTF jacht heeft ook wel wat aandoenlijks, speciaal voor de mensen die het regelmatig doen.. Midden op de avond gaan rennen vanwege een nieuwe cache. Het zou mijn leven niet zijn. Smile
#30
Ik twijfel...
Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat de regel zo moet blijven, eerst de podiumplaatsen, dan op Gl. De eer dus voor de eerste die hem oplost en gevonden heeft.

Maar er zijn caches die gewoon niet op te lossen zijn en dan ga je ook andere cachers vragen, waarom dan niet hier? Je legt een cache zodat die gevonden kan worden, is het niet de bedoeling dat er op die lokatie veel mensen komen, zoek dan een andere lokatie met een simpelere oplossing. Dan vind ik ook dat hier samen aan gepuzzeld mag worden, zeker na 6 maanden tot een jaar.
#31
Van mij mag na een maand wel samen gepuzzeld worden. Die puzzel is dan waarschijnlijk zo moeilijk dat er toch niet één twee drie tot een oplossing gekomen wordt, anders was het podium allang bezet geweest. Ik zie soms puzzels waar mensen helemaal niet meer mee bezig zijn zoals deze (GC50BJF) Die checker staat al vanaf het begin op 9. Dus mijn mening is na een maand en als de checker op dezelfde stand blijft wat inhoud dat niemand er meer mee bezig is. Dan lijkt het me in zo'n geval voor de CO ook wel fijn dat er weer mensen mee bezig gaan en hij uiteindelijk toch gelogd gaat worden. Tips geven CO's meestal toch niet als het podium nog niet bezet is. Ik ben het ook wel met zegikniet eens, weg met die podiumplekken.
#32
Ik vind ook dat de podiumplaatsen voor individuen wordt bewaard, en niet opgelost daar groepen.
#33
Ik mis "het maakt mij niet uit" Big Grin

Het maakt mij niet uit dus.

Puzzelen doe ik al heel lang niet meer, ik lift overal mee Wink
#34
Laten we de regel houden zoals die is, als een CO een cache zo moeilijk heeft gemaakt zal dat een reden hebben, en als CO wilt dat er meer word gelogd zal er best wel een hint worden gegeven
#35
Regel houden zoals ie is
#36
Ach er is maar één echte ere plek en dat is de FTF alles en iedereen die daarna komt is gewoon te laat!
Dus goud eruit en dan puzzelen maar!
Over het algemeen staat het virtuele podium toch al wel vol voordat er hier een oplossing te vinden is, en als je GL nodig hebt voor de goud jacht is het wel heel erg met je gesteld. Wink

My 2 cents
#37
Zo laten zoals het nu is. De puzzelliefhebbers hebben wat mij betreft de hoogste eer.
#38
Als de echte puzzelaars het na 6 maanden nog niet hebben opgelost wordt het tijd dat we er samen eens naar kijken.
Veel puzzelaars werken toch al samen in groepen. Als het te moeilijk is zijn het vaak bekenden van de CO die als eerste de puzzel hebben opgelost. Vaak met extra hint. Dus na 6 maanden vrijgeven.
#39
Lastige vraag, maar ik heb gestemd op laten zoals het is.

Volgens mij is Nederland het enige land waar niet alleen FTF maar ook STF, TTF en tegenwoordig ook nog BLIK telt. Vanuit dat perspectief denk ik, na de FTF mag het wel op het forum.
Maar ja, we wonen in NL dus respecteer ik het podium met 3 plaatsen (blik gaat echt te ver).
Natuurlijk zijn er behoorlijk wat lastige puzzels die niet eens door degene die op het podium staan opgelost zijn en waar de eer gaat naar vrienden van de CO. Maar op Geoleaks kun je met al zo weinig moeite aan heel veel oplossingen komen, en er komen zoveel caches online dat wachten op het volle podium moet lukken.
Laat het maar zo zou ik zeggen.
#40
Wat mij betreft houden zo. het is al een par keer gezegd, als het echt heel lang gaat duren grijpt de CO wel in, die wil denk ik ook dat z'n cache wel eens gevonden is hoop ik.
Als die regel komt te vervallen moeten we hier wel een FTS ranking gaan bijhouden vindt ik...
#41
Ik vind dat we gewoon moeten wachten tot de eremetalen verdeeld zijn.
Ook al zijn het de vriendjes van de Co hier uit de buurt.
(Wolvega, Steenwijk maar dat is weer een ander verhaal Confused)
"please, correct me if I'm wrong" Shy
Bezoek ook eens de GeoLeaks website met daarop downloads van talrijke topokaarten,de meest nuttige tooltjes en leuke video´s.
#42
Wachten tot eremetaal is verdeeld.
De echte puzzelaars mogen beloond worden met een podium plaats.
#43
Wat is er eervol aan een FTF? En zeker wanneer die zoals zo vaak tot stand komt omdat de legger (vaak een vriend) je via mail of telefoon privé nog extra tips heeft gegeven? Als de cache achter mijn tuin ligt wil ik daarvoor wel uit mijn zetel komen, maar ik ga er zeker geen kilometers voor rijden. Ik heb trouwens al meermaals een puzzel als eerste opgelost, en die oplossing doorgegeven aan een vriend die wel kickt op een FTF.
Dus: voor mij mag de oplossing zelfs geplaatst worden als er nog geen enkele log is.
#44
Ik vind dat de legger toch ook enig respect verdient. Er is tijd genoeg om de oplossing te zoeken en er zijn genoeg cachen te zoeken en op te lossen, het is tenslotte een spel. Zolang de medailles niet verdeeld zijn , moet er voor mij niet gelekt worden.
#45
Podium is voor de puzzelaars, Geoleaks voor luie cacher Blush
Gewoon zo laten wat mij betreft.
Kan me overigens niet voorstellen dat het podium in Nederland een half jaar leeg blijft, maar ik vind het ook prima om het dan alsnog open te gooien.
#46
Lekker zo laten als het is!
Laat het podium voor de puzzelaars blijven!
#47
Zeker niet aanpassen: pas als het echte eremetaal weg is (door echte puzzelaars zelf of door puzzelaars die samenwerken in een team of zo), vind ik dat hier hintjes en zo besproken mogen worden.
#48
Deze regel handhaven, ere voor de echte puzzelaars
ik probeer de puzzel alsnog zelf op te lossen met als handsvat de oplossing op dit forum.
#49
Ook hier in de buurt worden de metalen vaak weggegeven aan vriendjes/familie.
Maar ik haal een ftf toch liever op eigen kracht en niet omdat ik hier de oplossing aangereikt krijg. Dus zo laten als het is.
#50
Laat deze regel zoals deze is. Indien de puzzel daadwerkelijk zo moeilijk is, laat het dan aan de eigenaar om deze aan te passen, hints te geven, etc.

De mensen die het als eerste weten op te lossen en vinden, hebben die podium plaats dan dik verdient.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum