NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 134 stemmen - gemiddelde waardering is 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geocaching Text Analyzer
#1
Er zijn al veel programmaatjes op de markt. Toch heb ik er eentje bijgemaakt.

'Geocaching Text Analyzer' heb ik het gedoopt (GCTA).

Snel ROT 1-25, Morse, ASCII/letterwaarden naar tekst en vice-versa. Automatisch optellen/stapeltellen/letter tellen, spellingsalfabetten (oa. NATO, inetnationaal, Nederlands), Braille, Gebarentaal, Seinvlaggen, Semafoor etc. Wie weet wat er in de toekomst allemaal nog bijkomt?

Voorlopig alleen toegespitst op 'tekst'. Werkt snel en is makkelijk in gebruik. Tenminste, dat vind ik.

Linkje om te downloaden van Dropbox-server: http://dl.dropbox.com/u/12996091/GeoCach...alyzer.exe
Je hebt Microsoft .NET Framework 4 (ofzoiets) nodig:http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/aa569263

Wellicht voegt het iets toe aan het huidige arsenaal aan progjes...

Bedankt voor je programma en dit te willen delen.
Dit heeft zeker een toegevoegde waarde voor mensen die mysteries oplossen. Ik ben zeker dat ik dit nog dikwijls ga gebruiken.

Voor zij die het nog niet weten. Er is van dit programma een nieuwere versie uit met nog meer mogelijkheden. Ik heb het al geprobeerd en zeker een 'must' voor iedere geochacher die regelmatig puzzelt.
Prachtig programma.

'Update 2' van GCTA staat online!

GCTA heeft nu de volgende functies:

-ROT 1-25 schuift het alfabet een aantal letters op. Standaard ingesteld op 13.
-Tellen van het aantal tekens, letters, hoofdletters, kleine letters, cijfers, woorden, spaties. Inclusief frequentietabel.
-Afbeeldingen van Braille, het handalfabet, seinvlaggen en het semafooralfabet.
-Weergave van het NATO spellingsalfabet, het internationaal spellingsalfabet en het Nederlands spellingsalfabet.
-Weergave van letterwaarden, woordwaarde en stapeltellen. Letterwaarden worden berekend via A=1, Z=26 of A=0, Z=25 of A=26, Z=1 of A=25, Z=0 of Ascii.
-Makkelijk vertalen en weergeven van Morse.
-NIEUW: Meer invoervelden zodat u meerdere berekeningen naast elkaar kunt uitvoeren.
-NIEUW: Overzicht van alle functie op één tabblad.
-NIEUW: Nummerconversie. Omzetten van en naar binair, octaal, decimaal en hexadecimaal.
-NIEUW: Rekenhulp. Voor het berekenen van formules met of zonder variabelen, zoals: (2+a)+(7*b)/2
-NIEUW: Substitutiealfabet. Wissel letters van het alfabet met elkaar totdat er een geschikt substitutiealfabet gevonden is.

U kunt Geocaching Text Analyzer hier downloaden.

Indien nodig dient u .NET Framework 4 te downloaden.

Veel gemak gewenst bij het gebruik van dit programma.

Met liefde gemaakt en gratis ter beschikking gesteld!

Dankje!! Ziet er erg handig uit.

Mijn Norton virusscanner houdt downloaden tegen.

Mjn NOD32 ook!

Dat kan. Elke stand-alone-exe zal volgens virusscanners als onveilig worden behandeld.

Update 3 is trouwens uit. Niet veel veranderingen op het eerste gezicht, maar wel veel dingen verbeterd.

Klik

hoe heb jij dat gedaan dan?

draai hier ook ESET NOD32 Antivirus 4
en ik kan GCTA gewoon aanklikken en
downloaden........


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
ERROR 404 Sad
#3
De oorsprong van dit draadje was lang geleden, rond 2011/2012. Sindsdien hebben we niet veel van de maker meer gehoord. Ook niet op het GC.NL forum waar ook een draadje is over dit programma. De laatste melding daar was ook een anti-virus melding.

Ik denk dat het programmaatje er niet meer is.
#4
Mocht iemand het originele installatie bestandje nog hebben dan wil ik het wel op de GeoLeaks server plaatsen, zodat dit leuke programmatje weer voor iedereen beschikbaar is!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • davetarget, Doughan
#5
Is dit programma ('Geocaching Text Analyzer' ) nog ergens te downloaden?
#6
parle t'on de ?
http://fbcs.bplaced.net/multi_encoder_decoder.html
spreken we?

https://geocaching.dennistreysa.de/multisolver/
http://magiceye.ecksdee.co.uk/


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum