NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 73 stemmen - gemiddelde waardering is 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Labcaches
#26
Is bij mij nog niet bekend dat het mogelijk is. Ik zou er eens een mail naar de geocacher aan wagen waarom hij/zij de bonus niet heeft bezocht.
#27
Als je de antwoorden op de vragen weet dan kun je met een (Android) app als xxxx xxx heet (of een dergelijke functie heeft) de Adventure Lab app laten denken dat je op het coördinaat bent van de labcache en het antwoord invoeren. Dat kun je stapje voor stapje doen vanuit je leunstoel thuis. Schijnt simpel te werken. Als je een puntjesjager bent .... AngryUndecided
Het is natuurlijk cheaten en niet de bedoeling van ons spelletje. Maar ik gun ieder zijn plezier.
#28
heb er ooit ene begonnen, maar niet afgekregen, vind het jammer dat je die alleen met de gsm kan lopen, en weet niet of het nu beter is, je kan niet gelijk een gps ,navigeren

niet mijn dingAngel
#29
Ik ben het helemaal eens met de laatste twee zinnen van Gyatso.
#30
Om die reden heeft Robin Hood de naam van die app ook even weggepoetst Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#31
WoW die cachers willen wel heel graag puntjes score .....en voor wie ..... ??
Kan daar echt met mijn verstand niet bij, dit spelletjes is juist zo leuk om er even lekker op uit te gaan .
Eens met wat Gyatso zegt "Het is natuurlijk cheaten en niet de bedoeling van ons spelletje. Maar ik gun ieder zijn plezier."

Zelf al diverse Labcaches gedaan :-D vind het een leuke aanvullen op de andere cache vormen ook al moet het met je mobiel.
Maar inderdaad het is wel zo wat Benjike zegt, vaak moet ik er ook nog mijn GPS erbij gebruiken om te navigeren. (vooral als de labcaches in natuurgebieden liggen)
Ik hoop dat ze ooit nog eens besluiten om een beter navigatie kaart in de app te zetten.
#32
Heb het zelf ook ff geprobeerd en het werkt inderdaad. Zoals Gyatso al aangaf, als je antwoorden niet weet dan kom je niet veel verder. Je zult dus als je zelf een LabCache wilt maken vragen moeten stellen die niet op het internet te vinden zijn. Tja, als je onderling de antwoorden gaat uitwisselen kun je dus daadwerkelijk vanuit je luie stoel de LabCaches "lopen"...
Ik persoonlijk vind dit niet leuk meer. Ik loop ze liever, maar dat is mijn mening.

Ff ter info. We blijven er dan ook bij om de LabCaches hier niet te bespreken.
[-] De volgende leden bedankten Robin Hood voor dit bericht:
  • GeoLeaks, Gyatso, J.Assange
#33
Inderdaad ook mijn idee. Spelen zoals het hoort.

Dus om die XXXX XXX app te frustreren moet in ieder geval de eerste vraag niet via Internet te vinden zijn, maar alleen ter plaatse? Of geldt dat vervolgens ook voor de volgende WP's?
#34
Heb zelf nog maar 1 labcache gelopen dus weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moet je alle vragen beantwoorden om de labcache te kunnen "loggen". Volgens mij moet je ook bij de eerste beginnen. Mocht er iemand zijn die meer ervaring met labcaches heeft dan horen we het graag.
#35
Het is niet altijd nodig om bij nr 1 te beginnen. kan ook in willekeurige volgorde.
Wel moet je op een korte afstand van het punt staan.(in te stellen door de CO .ik heb bv 20 meter ingesteld). Dan krijg je de vraag op je scherm waar je een antwoord op moet geven. is dit goed, dan kun je naar het volgende punt.
Als je alle 5 de punten opgelost hebt, krijg je een vervolgscherm waar je een log kunt schrijven.
Als er ook nog een bonus cache is, moet je bij elk punt informatie noteren waarmee je de plaats van de bonus kunt berekenen.
#36
Hoeveel labcaches en bonus labcaches zijn er eigenlijk in Nederland en Belgie?

Ik heb het eens bekeken via Project-GC, maar kon zo 1-2-3 niets vinden. Mogelijk zie ik iets over het hoofd Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#37
Een opgeloste Lab geeft een punt op je statistiek. Als je ze allemaal in de serie hebt gedaan kun je pas een log schrijven. De CO ziet overigens wel alle afzonderlijke opgeloste onderdelen in een statistiek, dus ook als iemand er maar één doet en niet de hele serie afmaakt.

Het aantal Adventure Labs is m.i. niet te selecteren, wel kun je met selecties op GC.com bijvoorbeeld de bijbehorende bonussen op een lijst krijgen. Die kun je ook per land uitzoeken.
#38
Als ik een labcache in het buitenland wil doen, zijn er vertalingen van deze app mogelijk/beschikbaar? Met name die vragen bij de w-points in het veld?
#39
Als degene die de ALC heeft gepubliceerd er geen vertaling bij heeft gezet dan zul je het moeten doen met de lokale tekst/taal. Eventueel kun je die tekst en de vraag via een vertaal app. omzetten in "begrijpelijk" Nederlands (soms vertaalt de app. wat krom, maar de essentie is veelal wel te begrijpen). Anders is het met het antwoord. Dat moet exact zijn zoals het antwoord door de opsteller van de ALC is ingevoerd. Zelfs een punt, komma, spatie of verkeerde spelling geeft een melding "onjuist antwoord" en bij een ALC met een vaste volgorde kun je dan ook niet verder.
#40
Reuze bedankt GTGL, ik vrees dat ik de Franse en Spaanse caches dan maar beter links kan laten liggen.
#41
Een vraagje,

Hoe kan ik gevonden Labcaches verbergen in de App.
Bij mijn cachemaatje zijn de gevonden Labcaches 'verborgen' maar hij heeft geen idee hoe dit in te stellen is.
#42
Als je een lab cache uit een serie hebt gevonden verdwijnt die vanzelf en blijft alleen een dagboekvermelding over. Als je alle labs in een serie hebt gevonden heb je dus bijv. nog 5 dagboekvermeldingen, maar zijn de beschrijvingen niet meer zichtbaar, dus ook niet "opnieuw" te doen. Alleen de beschrijving op de frontpagina blijft zichtbaar. Hier valt niets aan in te stellen.

OP de overzichtskaart van de lab caches staan markers. Met een V erin heb je gedaan, maar als je een lab cache nog niet gedaan hebt staat er een marker met alleen een groen rondje of een soort tandwieltje er in. Weet iemand wat het verschil is?
#43
Het soort "Tandwieltje" betekend dat dit een onlangs geplaatste ( dus een nieuwe ) labcache is
#44
We hebben nu een stuk of 10 labcaches gedaan. Ik vind het een leuke aanvulling op het gewone geocachen. Ik heb nu wel al een paar keer het volgende probleem gehad bij labcaches met een bonuscache: bij het laatste van de doorgaans 5 punten krijg ik niet de bonusletter te zien maar krijg ik meteen het scherm om de labcache te loggen. Iemand dezelfde ervaring?
#45
Dat klopt, maar als je vervolgens via het linkje de dagboeken opent dan kun je ze allemaal gewoon terugzien.
[-] De volgende leden bedankten GTGL voor dit bericht:
  • wilfra
#46
Hoe kan ik gevonden Labcaches verbergen in de App.

dit kan natuurlijk WEL
->onderaan profiel - settings - plaatsing voltooid
[-] De volgende leden bedankten LESVOISINS voor dit bericht:
  • Pijlstaart
#47
@pijlstaart,
Hoe kan ik gevonden Labcaches verbergen in de App.

ik heb de app er af gedaan en nieuw opgezet, nu zijn de gevonden er vanafAngel
#48
Staat bij velski.
Onderaan op profiel klikken. Dan settings - plaatsing voltooid
#49
Om te ontdekken wat het is vandaag onze eerste LabCache gedaan. Geen aanvulling op de huidige cache types die er al waren, deed meer ervaren als een korte serie traditionals of een korte multi. En dan gaat voor ons de voorkeur uit naar een "good old" multi of een mooie trail.
#50
Vandaag samen met mijn zoontje mijn eerste Adventure Lab gelopen. Mijn persoonlijke mening: ik vond het niet heel erg spectaculair en tot mijn verbazing zag ik dat ik na afronden 5 founds had. Hmm..... ik had verwacht dat het een soort Wherigo was en dat ik 1 found erbij zou krijgen.

Maar nu komt het probleem. Mijn zoontje en ik hebben allebei een account. Maar hij heeft geen telefoon waarop de app geïnstalleerd staat. Hoe kan ik toch aangeven, dat hij hem toch gelopen heeft, zodat onze founds weer gelijk zijn?

Ik zat al te denken aan GPS manipulatie Confused, maar zijn er misschien eenvoudigere oplossingen?


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum