NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 73 stemmen - gemiddelde waardering is 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Labcaches
#1
Vandaag in Nederland mijn eerste labcaches proberen op te lossen, het is me gelukt voor 2 maar niet voor anderen (3).

Mogen er topics aangemaakt worden voor labcaches of bestaat hier ergens eens pagina voor: hier of facebook?

Vermits je de locatie toch moet bezoeken kan dit wel worden opgelost denk ik?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Ik heb er net twee opgezet.

https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=33554
https://geoleaks.com/forum/showthread.php?tid=33555

Ik hoop dat het zo goed is, want lab caches hebben geen GC-code en alleen een algemene link.

Vraagje: mogen eventuele bonuscodes ook worden gegeven? Of behoren die bij de bonus mystery?
#3
In de omschrijving staat: To log a Lab Cache, finders must visit the location,

Naar mijn idee is het dus net als bij een multi en moet je ter plaatse zijn.
Dus net als bij een multi ....... niets plaatsen!
Want dan zou je ook alle informatie over multi's hier mogen plaatsen.
[-] De volgende leden bedankten Gopo52 voor dit bericht:
  • AWS
#4
Ik snap dat hele concept van die labcaches niet. Om eerlijk te zijn: het zijn toch gewoon multi's? Wat is er nu dan zo nieuw aan?
Ik ben het dus helemaal met Gopo52 eens. Het is veldwerk en wat mij betreft niet interessant voor GeoLeaks.
#5
Ik deel jullie mening. Het forumdeel is inmiddels verwijderd Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • AWS
#6
Gisteren heb ik een mailtje ontvangen waarin de beslissing werd uitgelegd, waarvoor dank.

Ik snap de beslissing, maar ben ook een beetje in de war.

Immers, het gros van de earthcaches en virtuals die hier besproken worden is ook veldwerk. Ook staat duidelijk in de regels dat puzzeltjes en opgaven die in het veld gedaan moeten worden, hier mogen worden geplaatst en worden opgelost en dat gebeurt ook bij sommige mystery's.

Ik zal wel wat missen, maar deze beslissing lijkt me niet eenduidig.

Ik wil echt geen discussie aanzwengelen of trollen, maar ik ben op zoek naar het verschil tussen het veldwerk van labcaches en het veldwerk van de soorten die hier op het forum worden besproken.
[-] De volgende leden bedankten StefandD voor dit bericht:
  • solujelo, utbth1
#7
Goed punt en ja deze discussie mag je gerust aanzwengelen Wink

Ik ben het ook lang niet eens met een flink aantal earthcaches en virtuals op het forum. De meeste moet je echt in het veld doen en het is vaak ook zinloos de eventuele antwoorden van geoleaks te kopiëren. Ik ben al een aantal posts tegengekomen dat de co die antwoorden afgekeurd heeft.
Er zijn echter wel uitzonderingen, waarbij je naast veldinformatie ook iets op het www moet opzoeken. Voor die vragen zijn mijns inziens deze topics bedoeld.
#8
Dat maak het helder!

Ik heb in het verleden ook antwoorden op veldwerk gegeven (kijk o.a. maar bij de laatste opgeloste earthcache), maar dat zal ik voortaan vermijden.

Wel wil ik vragen of jullie de regel:
Citaat:- puzzeltjes en opgaven die in het veld gedaan moeten worden, mogen hier worden geplaatst en opgelost worden
willen herzien om duidelijker te maken dat vragen die ter plaatse kunnen worden beantwoord hier niet onder vallen.
#9
Voornaamste redenen voor het stoppen met de labcaches is het ontbreken van een GC-nummer, zodat ze niet of nauwelijks zijn te vinden door de zoekfunkties en verder zijn het er maar een beperkt aantal, zodat het weinig toevoegt voor het forum. Je laatste opmerking even ter overdenking Wink
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#10
En hoe zit het dan met de nieuwe labcaches waar een "bonus" aan het eind ligt?
Ik heb van diverse inmiddels de eind coördinaten maar geen mogelijkheid om de bijbehorende labcaches ook te loggen omdat ik geen zin heb om al die plekken te bezoeken.
Zijn er opties om deze vragen ook gewoon thuis te beantwoorden of is het echt noodzakelijk om net als bij wherigos ter plaatse te gaan?
#11
Kan je wat voorbeelden van bonus caches geven De Scherpschutter?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


#12
Citaat De Scherpschutter:
“Ik heb van diverse inmiddels de eind coördinaten maar geen mogelijkheid om de bijbehorende labcaches ook te loggen omdat ik geen zin heb om al die plekken te bezoeken.”

Nu cache ik al ruim 12 jaar, het is toch juist het spel om caches te vinden en te loggen op de locatie ter plekke. Dat is de opzet van deze prachtige vrijetijdsbesteding of zie ik dit verkeerd?
In mijn visie is het op het niet bezoeken van labcaches maar deze wel als gevonden loggen echt iets voor de zogenaamde puntjesjagers.
Een en ander niet boos bedoeld hoor maar wie hou je voor de gek met deze foundlogjes.... alleen jezelf toch!?
#13
@palladium: Wie hou jij voor de gek door puzzels niet zelf op te lossen? Ik stel een vraag en hoef geen ongewenste meningen over hoe je wel en niet hoort te cachen. Daar zijn andere forums voor waar ze allemaal roomser zijn als de paus.

@GeoLeaks:
https://coord.info/GC8WKK9
https://coord.info/GC8DXYF
#14
Mag je uberhaupt wel de bonus cache loggen die bij een adventurelab caches behoren, als je die niet gedaan hebt?
Leave? No. I'll be around. Well... goodbye Exclamation
#15
Ja, volgens mij wel. Het gaat om het logboekje.
#16
Volgens mij moet je de Labcaches lopen omdat je het via de "Advenure Lab" app moet doen, je krijgt dan pas de info als je ter plaatse bent.
#17
Precies wat Robin Hood zegt
Voor dat de adventurelab caches via de app gingen kon je inderdaad via internet deze evt oplossen maar nu gaan adventurelab cache pas "open " als je in de buurt bent van een adventurelab cache dus kun je thuis niet puzzelen en zul je toch echt er op uit moeten.

En zover ik weet zijn er nog een tools om dit te omzeilen mocht je dat willen .............
#18
Geen tools bedoel je faith Wink
Leave? No. I'll be around. Well... goodbye Exclamation
#19
Heb hier nog een Garmin Monterra liggen en die draait op Android. Met sommige Wherigos kun je de coordinaten manipuleren door gps uit te schakelen en zo zet je hem dan in demomodus. Het leukst is dan dat je als je een route plant naar een cache, dat hij je gaat vragen of je de route wilt simuleren of "naar locatie gaan". En inderdaad sta je dan op locatie en krijg je ook de info! Jammer genoeg draait de Lab cache app niet op de Monterra.
#20
Neelix bedankt :-D zie de typo nu moet inderdaad zijn Geen Tool ;-)
#21
Laat ik dan maar duidelijkheid verschaffen in deze discussie in dit grijze gebiedje:

Citaat:En hoe zit het dan met de nieuwe labcaches waar een "bonus" aan het eind ligt?

Daarvoor hebben we het volgende forum regeltje:

Citaat:- bonus mysteries die alleen te vinden zijn door aanwijzingen uit een reeks caches te noteren worden niet besproken

In dat regeltje staat niet of die caches fysiek of virtueel moeten zijn. Lab caches zijn virtuele caches, waar je in dit geval informatie kan vinden om een fysieke eind cache te kunnen loggen. Het forum regeltje is dus ook van toepassing op dit soort caches. We gaan dit soort mysterie caches dus niet toelaten op het forum.

Mijn persoonlijke mening wil ik ook nog wel geven. Het is gewoon doodzonde om gelijk naar de eind cache van een multi te lopen, daar en op internet te loggen en de fraaie wandeling te moeten missen.

Gaan we dit wel doen dan gaan we het plezier van het spelletje Geocaching in de kern ondermijnen en dat moeten we niet willen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To hide is the beginning, to solve is the challenge, to seek is the adventure.


[-] De volgende leden bedankten GeoLeaks voor dit bericht:
  • faith, J.Assange
#22
Geoleaks ik ben het met je persoonlijk mening helemaal eens
Vaak kom je zo ook op plekken waar je anders misschien nooit weet van zou hebben gehad en dat vind ik persoonlijk en van de leuke dingen van Geocache.
[-] De volgende leden bedankten faith voor dit bericht:
  • J.Assange
#23
Klopt, natuurlijk ben ik het daar ook mee eens en ik ben ook niet iemand die gelijk naar de eind cache van een multi loopt.

Toch ben ik ook wel iemand die graag eens iets probeert of het één en ander is te omzeilen Big Grin. Of er dan gebruik van wordt gemaakt dat moet dan iedereen natuurlijk zelf weten.
Heb ook al "cachers" meegemaakt die niet eens bij de cache geweest zijn en hem toch loggen... Naja dat is een ander verhaal.

"Ontopic"
De Scherpschutter stelde ook gewoon de vraag of het mogelijk is en het antwoord is dus tot nu toe "nee".

Het is dus inmiddels ook duidelijk dat Lab caches hier niet worden besproken.
#24
Dan is dat duidelijk.
En om nog maar even off topic te gaan; normale multies loop ik graag maar al die virtuele troep hoeft voor mij niet, ik hoef geen extra verplichte app, dus die loop ik direct naar het eind.
#25
Citaat:
Volgens mij moet je de Labcaches lopen omdat je het via de "Advenure Lab" app moet doen, je krijgt dan pas de info als je ter plaatse bent.

Is het iemand bekend of Adventure Labs zijn te kraken. Ik heb nl. de volgende ervaring:
Daags nadat mijn AL online is geopend wordt deze bezocht door een geocacher uit Limburg (afstand ruim 200 km enkele reis). Hij doorloopt ze alle vijf, maar doet niet de aansluitende Bonus. In theorie kan dat, maar gezien hij/zij een week voor/na die datum nergens meer een cache heeft gelogd erg onaannemelijk. Hij/zij heeft wel bijna 7700 (!!) Adventure labs op de zijn/haar statistiek staan. Hetzelfde met een Duitser, die na het publiceren van de AL zelfs alleen maar in Duitsland caches heeft gelogd. En vandaag is de AL weer gedaan (ook zonder de Bonus) door iemand die veel cacht in de omgeving van Limburg, maar zeker niet in mijn omgeving. Ook hier heb ik dus wat bedenkingen bij.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum