NL: Wil je toegang tot alle opgeloste mysterie caches dan kan je Premium Member
worden door een eenmalige donatie te doen via het Premium Member artikel.

UK: If you want access to all solved mystery caches then you can become
Premium Member through a one-time donation via the Premium Member article.

D: Wenn Sie Zugriff auf alle gelösten Mystery-Caches haben möchten, können Sie
Premium-Mitglied werden durch eine einmalige Spende über den Premium Member Artikel.

Forumregels / Forum rules / Forum Regeln & Openen nieuwe topics / Starting new topics / Neue Themen erstellen.


Waardering:
  • 55 stemmen - gemiddelde waardering is 2.78
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GSAK
#1
Gebruik al een hele tijd GSAK voor mijn geocaches, maar al een hele tijd kan ik de caches niet meer vernieuwen.
API Token opgehaald, maar steeds de foutmelding:
"Er is een probleem met de communicatie met de Groundspeak api."

Ligt dat aan mij of hebben er meer mensen last van?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NL: Waar moet een eerste bericht in een nieuwe discussie aan voldoen? / Na het plaatsen van de oplossing, mag het eindcoordinaat worden gegeven!
UK: What requirements should the first post in a new topic meet? / Placing a final coordinate is allowed after the solution is placed first!
D: Welche Kriterien muss eine erste Nachricht in einer neuen Diskussion erfüllen? Nach dem Platzieren der Lösung kann die endgültige Koordinate angegeben werden!

NL: Opgeloste of gearchiveerde caches kan je melden met de Rapporteren button. / Een foto kan worden toegevoegd met de Add image to post knop.
UK: You can report solved or archived caches with the Report button. / A photo can be added by using the Add image to post button.
D: Sie können gelöste oder archivierte Caches mit der Schaltfläche Bericht melden. / Mit der Schaltfläche Bild zum Beitrag hinzufügen kann ein Foto hinzugefügt werden.

HTML5 Icon
#2
Ik heb het hetzelfde euvel met GDAK op mijn android telefoon. Meerdere keren heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd, maar krijg steeds dezelfde foutmelding: communicatiefout.
#3
Euvel is bekend, en er is over gediscusieerd op het GAPP forum: https://forum.4geocaching.eu/forum/yaf_f...ation.aspx.

Na upgrade gsak is onder windows 7 een ugrade naar Microsoft.NET Framework 4.7.2 noodzakelijk, maar daarmee zijn de problemen niet opgelost.
In onderstaand draadje heb ik voor mij de oplossing gevonden door de punten A en B1 te volgen.
https://success.outsystems.com/Support/E...nd_TLS_1.2.

probleem schijnt allleen voor te komen bij windows 7. Android weet ik niet maar op het GAPP forum staat daar wel iets over.
Succes ermee
vriendelijke groeten
Cirkel
[-] De volgende leden bedankten cirkel voor dit bericht:
  • Robin Hood
#4
Even aan het stoeien geweest ermee en inmiddels lijkt het alsof de caches weer worden geupdate.

Wilde ff een windows update doen en toen viel me op dat dat ook niet lukte. Foutmelding dat er op dit moment niet naar Windows updates kan worden gezocht...vreemd.

Na wat googlen kwam ik dit tegen:
"Computerworld herleidt het probleem tot een verlopen datum voor de update, die op 3 december stond en die niet was bijgewerkt door Microsoft. Niet bekend is wanneer het bedrijf met een fix komt. In de tussentijd kunnen gebruikers tijdelijk de datum van hun besturingssysteem aanpassen naar een moment vóór 3 december. Als alternatief kunnen ze bij de update-instellingen de optie "Updates voor Microsoft-producten ontvangen en zoeken of nieuwe optionele Microsoft-software beschikbaar is tijdens het uitvoeren van een update van Windows" uitschakelen."

Na de datum terug gezet te hebben lukte het updaten ook. Na de datum weer op de huidige datum gezet te hebben, kwamen er meer updates binnen voor Windows.

GSAK gestart en ja hoor..nog steeds dezelfde foutmelding. GSAK een update gegeven naar V8.7.0.0 en nu schijnt het allemaal weer te werken.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Mark All Forums Read







Archiefmodus | Contact opnemen | GeoLeaks Geocaching Forum | Naar boven | | RSS-syndicatie | Tapatalk App Mobiel forum