![]() |
|
Trackables - Afdrukversie +- GeoLeaks Geocaching Forum (https://geoleaks.com/forum) +-- Forum: Geocaching (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussies (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=10) +--- Topic: Trackables (/showthread.php?tid=7538) |
Trackables - DavyYentl - 12-11-2013 Ik had graag even een vraag gesteld over trackables omdat ik het antwoord dat ik zoek niet meteen op internet terug vind. Ik had graag het volgende geweten: Als je nu ergens een cache vind en er zitten 6 trackables in, mag je er dan maar 1 uit meenemen of mag je ze alle 6 meenemen? Hopelijk kan er iemand me hier helpen, alvast bedankt Groeten, DavyYentl RE: Trackables - cirkel - 12-11-2013 Trackables zijn er om te reizen. Je mag ze dus alle 6 meenemen, en bij voorkeur zo snel mogelijk in een andere cache terug doen. Zie ook de vele discussies op het geocaching forum: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=15103&hl=trackables&page=3 RE: Trackables - GeoLeaks - 12-11-2013 Zo doe ik dat dus ook, alles meenemen, bij de volgende cache doe ik ze er gewoon allemaal weer in en het liefst zo snel mogelijk na de vorige cache, zodat de trackables in beweging blijven. Dat is waar ze voor bedoeld zijn en daarmee doe je de eigenaren een plezier
RE: Trackables - DavyYentl - 12-11-2013 Wij hebben er telkens nog maar 1 tegelijk gevonden, maar nu hadden we gezien dat in een bonus die we wilde doen er 6 in lagen.. We wisten niet of dat toegestaan was om ze allemaal mee te nemen, of dat je er maar 1 van mocht meenemen. Nu weten we dus het juiste antwoord. Hartelijk bedankt iedereen! RE: Trackables - De Scherpschutter - 12-11-2013 Wij nemen ze ook altijd allemaal mee. Vooral als de co op zijn pagina heeft staan dat hij dat niet wil :p RE: Trackables - Roosje - 12-11-2013 De cache owner wil vaak dat je er niet meer dan 1 meeneemt, zodat er meer cachers langs komen om een TB of coin op te pikken, voorde coin of TB owner is reizen veel leuker. Zelf baal ik als de cache waar onze coin in ligt wel bezocht wordt en niet meegenomen wordt. Afhankelijk van mijn stemming neem ik niets, 1 of alles mee. RE: Trackables - cachega - 12-11-2013 Zelf doe ik altijd TB uit, dan ook TB in. Dan blijft de cache aantrekkelijk, maar reizen de TB's ook zoveel mogelijk. Vind het niet netjes om alles mee te nemen zonder er iets voor terug te stoppen. Er zijn zat cachers die juist voor een cache gaan omdat er (bepaalde) TB's in zitten. Als die er dan allemaal net voo r je neus uit zijn gehaald, is dat erg jammer. Het is toch al te vaak dat er bij een cache staat dat er wat in zit, en als je er dan bent, dat het niet zo is. Ik heb altijd wel een handvol TB's die met me mee reizen. Als ik nieuwe zie, dan ruil ik die dan dus ook gelijk weer om. RE: Trackables - GeoLeaks - 13-11-2013 Het is en blijft soms raar dat een hoop geocachers TB´s wel meenemen en niet of heel erg laat als gevonden of achter gelaten loggen. Het is dus maar de vraag of je daadwerkelijk die TB´s in een cache aantreft die er op de cache pagina staan vermeld. RE: Trackables - De Scherpschutter - 13-11-2013 de tijd dat cachers speciaal een cache zochten omdat er een tb in zit is ook allang voorbij. 9 van de 10 keer klopt het niet wat erin zou moeten zitten. RE: Trackables - friendforyou2 - 14-11-2013 Afgezien natuurlijk van de speciale TB's. Want daar wordt echt gewon op gejaagd. En dan heb ik het over TB's die de oplossing geven voor een mysterycache. Ik heb in Duitsland bijvoorbeeld de cache Findet Nemo gevonden. De TB die letterlijk de sleutel is van die cache staat bij tientallen mensen op de watchlist. Simpelweg omdat ze die TB heel graag in handen willen hebben om een vijfsterren cache te kunnen loggen. Ik neem overigens bijna altijd alles mee. Tenzij mijn tas zo vol zit met TB's dat ik er even geen zin in heb om nog meer mee te nemen. Of ik wat plaats hangt af van de locatie en verzorging van de cache. Ik plaats graag coins of tb's op een locatie die mooi of bijzonder is en waarvan ik niet denk dat hij erg ripgevoelig is. En er zijn natuurlijk ook TB's met een bestemming die priobeer ik niet direct in de eerste de beste cache te plaatsen maar op weg te helpen. RE: Trackables - boogieboy - 15-11-2013 Coins en TB's. Als owner al ettelijke ( dure) coins en TB's op het graveyard gelegd wegens geript / gestolen / gebietst. Maar het blijven leuke dingen, hoewel ze tegenwoordig zeldzamer en zeldzamer in caches worden aangetroffen. Ik pak ALTIJD ALLES mee en zorg dat ze op korte termijn weer elders gedropt worden. Deze dingen moeten TRAVELEN, toch ? RE: Trackables - zoekmachine - 16-11-2013 Ik neem ook altijd alles mee, en stop ze zo snel mogelijk weer in een andere cache. Ik kom ze tegenwoordig alleen steeds minder vaak tegen, en dat vind ik best jammer. En als ik weer eens een handjevol in mijn zak heb, moet ik echt op zoek naar een cache die groot genoeg is voor trackables. (Of even langs mijn eigen Ammo-box...) Daarom duurt het soms wat langer voordat ik de trackables weer kan droppen. Tegenwoordig ben ik al blij als ik een filmkokertje of een petling vind, en niet weer een Nano! Of hoort deze opmerking op een andere website thuis?
RE: Trackables - GeoLeaks - 16-11-2013 Nee hoor ga gerust je gang zoekmachine, sterker nog: ik zou iedereen juist willen aanmoedigen om ook andere opmerkingen/vragen/discussies die over geocaching gaan hier te willen plaatsen. We hebben een fraai forum over geocaching in de breedste zin van het woord, dus kom maar op met die leuke en interessante discussie onderwerpen
|