GeoLeaks Geocaching Forum
Bugs op het nieuwe forum - Afdrukversie

+- GeoLeaks Geocaching Forum (https://geoleaks.com/forum)
+-- Forum: Geocaching (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussies (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Bugs op het nieuwe forum (/showthread.php?tid=6863)

Bugs op het nieuwe forum - Talpa - 12-10-2013

Ten eerste gefeliciteerd met het nieuwe Forum, een echte verbetering en we hopen hier veel nieuwe leaks te hebben...

Voor zover ik kan zien is het mogelijk om een E-Mail alert in te stellen op bepaalde groepen maar.... werkt die ook????

Ook op de vraag om het e-mail adres te controleren cq te bevestigen van het forum heb ik ook nog het mailtje niet ontvangen en nee ook niet in de spam folder.

Grtz!

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - GeoLeaks - 12-10-2013

(12-10-2013, 20:00 )Talpa schreef: Ten eerste gefeliciteerd met het nieuwe Forum, een echte verbetering en we hopen hier veel nieuwe leaks te hebben...

Voor zover ik kan zien is het mogelijk om een E-Mail alert in te stellen op bepaalde groepen maar.... werkt die ook????

Met dank voor je complimenten! Het forum biedt inderdaad veel meer mogelijkheden dan het oude forum.

Ik ben juist bezig om die email alert eruit te halen, omdat ik erachter ben gekomen dat de hosting provider een maximum van 20 berichten per dag heeft ingesteld die vanaf het forum naar de gebruikers kan worden gestuurd. Is dus nog een punt van aandacht wat daar precies mee gaat gebeuren. Of eruit halen of een workaround via SMTP.

(12-10-2013, 20:00 )Talpa schreef: Ook op de vraag om het e-mail adres te controleren cq te bevestigen van het forum heb ik ook nog het mailtje niet ontvangen en nee ook niet in de spam folder.

Grtz!

Deze vraag sluit aan op de vorige, er komt dus nu geen activerings- of bevestigingsmail. Ik heb het kunnen opvangen door de forumsoftware dusdanig in te stellen dat de aktivering van nieuwe registraties automatisch verloopt. De registratie en omzetting naar Premium Member verloopt handmatig.

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - Talpa - 13-10-2013

(12-10-2013, 20:43 )GeoLeaks schreef: Ik ben juist bezig om die email alert eruit te halen, omdat ik erachter ben gekomen dat de hosting provider een maximum van 20 berichten per dag heeft ingesteld die vanaf het forum naar de gebruikers kan worden gestuurd. Is dus nog een punt van aandacht wat daar precies mee gaat gebeuren. Of eruit halen of een workaround via SMTP.

Raar eigenlijk dat ze een "E-Mail limiet" opzetten.... Ik zou gelijk naar een andere provider verhuizen Tongue x3 (Smile foutmelding: Uw bericht bevat 4 afbeeldingen, maar berichten mogen slechts 3 afbeeldingen bevatten. Verwijder enkele afbeeldingen uit uw bericht en probeer het opnieuw.)

Ik zie de E-Mail alert juist als grote aanwinst, ik neem aan dat er gewoon in het FORUM een SMTP server van een ISP opgegeven kan worden waar tegen je jezelf kan autoriseren met een user/pass ?

Anders wil ik best wel een e-mail relay open zetten op een mail server van mijzelf hiervoor... Wink

Trouwens is het ook eenvoudig om bijvoorbeeld een G-Mail e-mail adres voor het Forum te hebben en dan de Google mail server als SMTP-Relay (met authenticatie) te gebruiken.

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - GeoLeaks - 13-10-2013

(13-10-2013, 09:34 )Talpa schreef: Trouwens is het ook eenvoudig om bijvoorbeeld een G-Mail e-mail adres voor het Forum te hebben en dan de Google mail server als SMTP-Relay (met authenticatie) te gebruiken.

Die optie zit inderdaad ingebakken in de forumsoftware. Ik moet alleen even kijken wat de juiste instellingen via die relay moeten zijn. Ik kan daar gewoon mijn eigen mailadres voor gebruiken, alleen de juiste poortinstellingen wordt nog even puzzelen.

Maar eerst al die Premiums weer aan boord zien te krijgen Wink

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - GeoLeaks - 14-10-2013

De mailfunktie zou nu moeten werken Wink

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - Talpa - 14-10-2013

Joepie !

Code:
Talpa,

GeoLeaks heeft zojuist een reactie geplaatst op een discussie waarop u zich hebt geabonneerd op GeoLeaks. Deze discussie heeft als onderwerp: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten.

Hieronder volgt het begin van deze reactie:
------------------------------------------
De mailfunktie zou nu moeten werken ;)... (bekijk de discussie om meer te lezen)
------------------------------------------

Om deze discussie te bekijken, kunt u naar het volgende adres gaan:
http://www.geoleaks.nl/forum/Thread-E-Mail-alert-instellen-bij-nieuwe-berichten?action=newpost

Mogelijk zijn er ook andere reacties geplaatst op deze discussie, maar daarvan zult u geen bericht meer ontvangen voordat u het discussiebord weer hebt bezocht.

Bedankt,
GeoLeaks

RE: E-Mail alert instellen bij nieuwe berichten - GeoLeaks - 15-10-2013

Ik heb het voor de zekerheid nog even gechecked.

We kunnen via het forum per dag 7200 unieke mails verzenden naar maximaal 72000 ontvangers.

Voorlopig zitten we daar nog niet aan Wink

RE: Bugs op het nieuwe forum - GeoLeaks - 16-10-2013

Ik heb de titel even aangepast, zodat hier ook andere bug meldingen kunnen worden gedaan.

Merk je ergens een fout in het forum, waar mogelijk iets aan gedaan kan worden, meldt dat dan in dit draadje. Voor mij is het handig als een fout visueel gemaakt kan worden door even een screenshot plus een beschrijving van een mogelijke fout, zodat het voor mij reproduceerbaar wordt!

Vanmiddag nog een klein foutje eruit gehaald: bij verplaatste berichten verschenen er twee berichten in het ´recente forum berichten scherm´. Het oude draadje was niet aanklikbaar, maar het nieuwe wel. In de plugin die het scherm opbouwt is nu een stukje script toegevoegd, zodat het oude draadje (vaak niet opgelost provincie x) wordt onderdrukt Wink