GeoLeaks Geocaching Forum
Aanmelden nieuw forum - Afdrukversie

+- GeoLeaks Geocaching Forum (https://geoleaks.com/forum)
+-- Forum: Geocaching (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussies (https://geoleaks.com/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Topic: Aanmelden nieuw forum (/showthread.php?tid=6817)

Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 30-09-2013

Dit draadje is overgenomen van het oude forum:

Twinlife schreef:Moet ik mij nu eerst weer registreren op het nieuwe forum of kan het met de oude gegevens?

GeoLeaks schreef:Vanaf 14 oktober is het mogelijk om opnieuw te registreren, maar dan op het nieuwe forum, dus het antwoord is ja.

Het forumup forum zit ook wat dat betreft potdicht, waardoor we ook de gebruikerslijst niet konden importeren en overzetten op het nieuwe forum. Er is wel handmatig een ledenlijst gemaakt Wink

mutse schreef:als je premium member bent blijf je dan premium nadat je je geregistreerd hebt op de nieuwe site of is aanmelden genoeg?

GeoLeaks schreef:We kunnen helaas de gebruikerslijst niet inladen in het nieuwe forum, dus iedereen zal zich opnieuw moeten gaan registreren op het nieuwe forum. Alleen aanmelden is dus niet voldoende, domweg omdat het account (nog) niet bestaat.

Wie zich opnieuw geregistreerd heeft met dezelfde gebruikersnaam krijgt een bevestigingsmailtje met daarin een tijdelijk wachtwoord. Dit kan in het eigen profiel via de GebruikersCS worden veranderd net als de avatar ingeladen kan worden.

Je komt standaard binnen als Basic Member, maar wie Premium Member was op het oude forum wordt dat uiteraard weer op het nieuwe forum. Dit gaat niet automatisch maar wordt op volgorde van registratie handmatig naar de juiste rechten overgezet. Er kunnen hier dus wachttijden ontstaan, hoewel ik die tot een minimum probeer te beperken Wink

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 01-10-2013

zoekmachine schreef:
GeoLeaks schreef:Dit gaat niet automatisch maar wordt op volgorde van registratie handmatig naar de juiste rechten overgezet. Er kunnen hier dus wachttijden ontstaan, hoewel ik die tot een minimum probeer te beperken Wink

Sterkte! :wink:

mutse schreef:thx's voor de reactie,zal wel een huzarenstukje worden maar de nieuwe pagina ziet er al dik in orde uit

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 05-10-2013

sieuwe schreef:Al veel succes gewenst met het nieuwe forum. See you there!

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 05-10-2013

GeoLeaks schreef:Ook bizar om te zien dat diverse mensen niet goed lezen:

- ze proberen nu al op het nieuwe forum te komen, terwijl in een mailing en bovenaan het forum staat dat dat pas vanaf 14 oktober kan

- diverse die nu dus proberen binnen te komen, gaan zich aanmelden met hun bestaande gebruikersnaam op het oude forum.

Dat zal absoluut niet gaan lukken!!

Voor de duidelijkheid: iedereen zal zich eerst:

- opnieuw moeten registreren en dan pas kan er aangemeld worden.

Ik hoop dat dit goed gaat, want het schijnt nog erg onduidelijk te zijn.

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 10-10-2013

Om het registreren te kunnen testen is op dit moment de mogelijkheid open gezet om op het forum te registreren.

Dit is dus een test, maar wie zich nu al registreert heeft ook toegang tot het forum. Het account blijft behouden Wink

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 11-10-2013

De eerste registraties zijn inmiddels vlekkeloos afgehandeld, op het oude forum zijn inmiddels alle rubrieken op onzichtbaar gezet en op het nieuwe forum blijft de registratie module vanaf nu open Wink

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 13-10-2013

Inmiddels is het hier een gekkenhuis om accounts om te zetten Wink

Wel een vraag om niet via mail te werken, maar via een prive bericht. Dat werkt voor mij een stuk makkelijker tijdens de afhandeling.

RE: Aanmelden nieuw forum - Team A.A.P. - 13-10-2013

Succes ermee.. Smile

RE: Aanmelden nieuw forum - Elcalagu - 13-10-2013

Nice job :-)

Inmiddels is de wachtrij flink opgelopen. Ik neem even de vrijheid om geen berichten of mail meer te versturen als de omzetting heeft plaats gevonden. Jullie zien vanzelf wanneer je de juiste rechten hebt gekregen, zodra de rubrieken met opgeloste caches op je scherm verschijnen.

Voor de rest is het snertweer buiten, zeker geen cacheweer en de koffie hier smaakt goed Wink

Iedereen die zich vandaag heeft geregistreerd en het account om wilde laten zetten naar Premium Member heeft weer toegang gekregen. Morgen weer verder. Overigens iedereen bedankt voor de lovende woorden. Ik ben er nauwelijks op in gegaan, omdat de prioriteit voor vandaag was om zoveel mogelijk leden weer aan boord te krijgen Wink

RE: Aanmelden nieuw forum - GeoLeaks - 26-10-2013

Het registreren en omzetten van de accounts verloopt goed, maar toch nog een paar opmerkingen:

- sommigen zijn Premium Member bij geocaching.com en zijn in de veronderstelling dat ze dat hier dan ook gelijk zijn. Voor de duidelijkheid: dat is niet zo. GeoLeaks en geocaching staan volledig los van elkaar.

- er zijn leden die zich toch onder een andere gebruikersnaam dan op het oude forum hier registreren. Het is dan een haast onmogelijke zaak om te achterhalen of de juiste rechten dan wel toegekend kunnen worden.

Voor de volledigheid kan ik nog melden dat er van de week twee IP-bans zijn uitgedeeld op een en dezelfde gebruiker die overduidelijk met drie fake accounts binnen wilde komen. Op grond van de ´juiste intentie regel´ in de forumregels is deze maatregel helaas uitgevoerd. Het is een flinke tijd geleden dat we ooit tot een IP-ban moesten overgaan, maar kennelijk trekt het nieuwe forum toch ook lieden aan met minder goede bedoelingen. Met het nieuwe forum hebben we gelukkig een groot aantal middelen ter beschikking gekregen om die te weren. Ik hoop ze echter niet of zo min mogelijk te hoeven gebruiken Wink