GeoLeaks Geocaching Forum

Volledige versie: Welk besturingssysteem/webbrowser gebruik jij?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
Nu het forum 2 weken draait, ben ik benieuwd naar welk besturingssysteem en webbrowser jullie gebruiken en of alles naar behoren werkt. Hoe werkt het op mobiele apparatuur? Dus graag jullie reakties, wellicht zijn daaruit nog verbeterpunten te halen Wink
Windows 8.1 met Firefox & IE (afhankelijk van op welke pc ik zit)
Windows 8.1 en google chrome
Windows 8.0 en Chrome
Windows 7.0 en Chrome
Geen echte problemen, alleen zie ik - welke browser ik ook gebruik - bij de index achter de titel van ieder onderwerp een soort plaatje van een gebroken link of zo staan en als ik daarop klik opent er een xml-bestand
Is het mogelijk om daar een screenshot van te plaatsen?
Windows 7 en Chrome

Plaatje met "gebroken links":
[Afbeelding: Plaatje.jpg]

Een paar "cosmetica" opmerkingen:
1. De tekst boven aan elke pagina is nu wel erg uitgebreid. Je moet nu altijd scrollen, zelfs om de link naar de gc.com pagina te zien. Op de homepage van het forum zou het fijn zijn als "Recente berichten" zichtbaar is zonder scrollen.

2. Ik zie altijd mijn gebruikersnaam bij "Gebruikers die dit forum bekijken:", ook als ik "Mij van de Wie is er online-lijst verbergen" heb aangevinkt bij "Instellingen wijzigen".

Verder is het snel en stabiel, en dat na zo'n grote migratie. Klasse!
MAC OSX- 10.8.5 + Firefox.
Op de mobiel Geoleaks nog niet geraadpleegd Blush

@ squeaker
Plaatje met "gebroken links" daar staat bij mij RSS
Roosje, wordt bij jou de GeoLeaks kaart zichtbaar? Van iemand heb ik begrepen dat de kaart op een iPad in combinatie met iOS7 niet ingeladen wordt.

Het plaatje met gebroken links is inderdaad een RSS feed die vanaf iedere rubriek aan een RSS reader van een browser te koppelen is. Mogelijk heeft Chrome daar moeite mee, maar ik zal eens zoeken of dat op te lossen is. Ik zal het van de week eens zelf via Chrome bekijken.

Wie zijn gebruikersnaam heeft verborgen van de Wie is Online lijst, ziet zichtzelf wel maar voor anderen ben je onzichtbaar.

De recente berichten zijn hier ook niet direkt zichtbaar zonder te scrollen. Ligt er ook een beetje aan hoe de instellingen voor je beeldscherm zijn. Dit is aan te passen met CRTL indrukken en wat spelen met het muiswieltje. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de breedte van het forum. Verder is de header (de kop) van het forum vrij groot. Ik heb hier nog een 10 inch laptop liggen en zal daar eens kijken hoe het met de breedte is gesteld op een kleiner scherm.
Windows 7 met Firefox.
Probleemloos.
@ Geoleaks: zowel op MAC notebook, MAC desktop geen problemen met de kaart.
Wel is het zo dat het laden van de kaart een stuk langzamer is dan via de oude geoleaks website. Voor mij geen probleem.

Met de iphone met IOS 7 + safari als browser lukt het bekijken van de kaart niet. Het opbouwen van de "site" breekt af en de iphone keert terug naar het begin scherm (waar je apps ziet, dus niet beginscherm van de website).

Met de ipad (Ipad 1, dus nog niet met iOS 7 + safari als browser) gebeurd hetzelfde als met de iphone. het scherm gaat via "zwart" naar het begin scherm met de apps en de kaart is niet te raadplegen.
2 PC's hier, werkt allemaal prima
1x XP in combinatie Google Chrome en FireFox
1x W7 in combinatie met IE
De tekst RSS is inmiddels vervangen door een RSS icoontje. Morgen zal ik eens kijken of de RSS feed ook werkt via de Mozilla achtige webbrowsers, Via Chrome verschijnt nu wel het icoontje. Misschien kunnen Chrome gebruikers eens een RSS reader installeren en kijken of de feed nu werkt?

Bij gelegenheid zal ik eens kijken of de kaart voor mobiele gebruikers werkend te krijgen is, hoewel ik bang ben dat dat wel eens een onmogelijkheid kan zijn. De kaart is inmiddels aangegroeid tot 8 MB, zelfs op een ´normale´ PC duurt het even voor de kaart ingeladen is, laat staat hoe lang het duurt voor een smartphone, Iphone of Ipad. En dat is ook weer afhankelijk wat je bereik is en op welke snelheid je netwerk dan geschakeld is.
Oh ja, we hebben hier ook nog een Samsung S2 die draait op android 4.1.2.
En ook daarop werkt het forum prima, niet anders dan op onze PC's Big Grin
Thuis W7 met IE 9, soms ook FF
Mobiel Android 2.3
All well, ikoontjes werken sinds gisteren ook Wink
Mac OS 10.7.5 en Chrome 30
Probleemloos
Firefox icm vista.

Werkt prima allemaal Smile
De icoontjes zijn er weliswaar, maar om de feet werkend in een RSS reader te krijgen is een ander verhaal. Ik heb nu 3 readers geprobeerd, maar zonder resultaat. Wellicht gaat dit mijn pet weer te boven Wink
Windows vista en ik gebruik Chrome. Rss logo zie, maar als ik er op klik krijg ik een html pagina te zien:
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
Aan Google Chrome moet eerst een RSS feed reader worden toegevoegd. Installeer deze en klik rechtsboven op je browserbalk op het RSS icoontje. In dat menu kan je een feed toevoegen die je wilt volgen,

Om de feed te vinden die je wilt volgen vanaf het forum klik je op het RSS icoontje bij de categorie die je wil volgen. In het geval van Chrome zie je vreemd genoeg een stukje html op je scherm verschijnen. Dit schijnt een kwaaltje van Chrome te zijn die je kan negeren. Wat wel van belang is, is het adres wat nu in je browser adresbalk verschijnt. Deze copy/paste je naar de RSS reader en het werkt, tenminste hier zoals nu beschreven is.

Wil je meerdere categorieen van het forum volgen met de RSS reader, scroll dan helemaal naar beneden op het forum tot je RSS syndicatie tegenkomt, hierop klikken en vervolgens krijg je een menu waarin je meerdere categorieen naar keuze kan selecteren. Klik daarna op ´Syndicatie-URL aanmaken.´ Tenslotte voeg je ´Uw aangemaakte syndicatie-URL´ toe in de Chrome RSS reader. Thats it!

Voor wie het wil uitleggen voor Internet Explorer, Firefox of Safari: ga gerust je gang Wink

Verder op verzoek van Musicmaster de indeling van de ´Nieuwste forum berichten´ aangepast, zodat het een stuk netter staat.

Tenslotte nog een tweetal aardige hebbedingetjes aan het forum toegevoegd: Bing vertaler die teksten op het forum direkt kan vertalen in 43 verschillende talen en een Favicon icoontje (het GeoLeaks logo, maar dan als icoontje) die automatisch wordt toegevoegd in de favorietenlijst van de webbrowser.

Tested here and working Idea
Deze discussie gemist, maar hier ook mijn bijdrage
W7 met IE9 werkt probleemloos
W8 met chrome werkt ook zonder problemen.
Ik ben helemaal blij
Op werk met Chrome met Windows 7 geen probleem.
Ik zie nu dat het plaatje dat ik thuis mis een RSS plaatje is. Het plaatje zie ik thuis niet.
Op de iPad met Safari en IOS 7 kan ik de kaart niet openen. Hij laadt de pagina en springt dan terug naar mijn beginscherm. In de vorige iOS versie was het geen probleem. Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Heeft iemand zich toevallig al eens verdiept in het niet kunnen openen van de kaart via Safari (sinds Ios7)
Heb je al eens Chrome onder ios7 geprobeerd?
Ja ik heb Chrome ook geprobeerd maar dan gebeurt er hetzelfde. Hij laadt de pagina en net als je denkt dat de kaart verschijnt gaat hij terug naar het scherm waar mijn apps staan
Pagina's: 1 2
Koppelingen