Graag wil ik de mening van de gebruikers van het forum raadplegen over de volgende forumregel:
Citaat:- oplossingen van caches mogen pas geplaatst worden zodra de eremetalen zijn verdeeld
Deze regel is zo ongeveer vanaf het begin van het forum tot stand gekomen vanuit een stukje respect naar de cache eigenaar toe en om de FTF-ers in de gelegenheid te stellen om geheel zelfstandig de eremetalen te kunnen verdelen.
Het komt echter regelmatig voor dat caches zo moeilijk zijn dat het vrij lang duurt voor de cache daadwerkelijk 3 keer is gevonden. De vraag is dan ook of we deze forumregel iets gaan uitbreiden of aanpassen, zodat de oplossingen wat eerder op het forum zijn te lezen en de tweede vraag is wanneer mogen er eerder oplossingen worden geplaatst, bijvoorbeeld een x-aantal maanden na het publiceren van de cache.
Graag jullie meningen

Nee, ik vind dat we gewoon moeten wachten tot de eremetalen verdeeld zijn.
Naar mijn mening moeten de podium plaatsen voorbehouden blijven aan de echte puzzelaars,
(die eer komt hen toe!) Zelfs als de cache lange tijd niet gelogd wordt.
Als men dan een hint nodig heeft is het aan de CO om deze te geven en eventueel op GC.com te zetten.
Wat mij betreft mag deze regel verdwijnen, er zijn zoveel podiumplaatsen vergeven aan mensen die 'na het raadplegen van hun puzzel-clubje' een cache gelogd hebben...
Dit forum zie ik als mijn 'puzzelclubje' en een cache wordt toch gelegd om gevonden te worden?
Nog even toevoegen: de uitslag van de poll (peiling) zal leidend zijn wat we met deze regel in de toekomst gaan doen. Wil je je keuze toelichten dan kan dat uiteraard in dit draadje.
Diegenen die er de meeste moeite voor moeten doen, verdienen naar mijn mening de podiumplaatsen. Oftewel wat mij betreft zou ik de regel niet aanpassen.
De regel zo houden, de eer komt toe aan de echte puzzelaars, die zich er in vastbijten tot ze de oplossing gevonden hebben. Respect voor deze cachers en de CO.
Ik ben van mening, dat de regel moet blijven zoals die is. Er zijn nu eenmaal mensen, die het leuk vinden om geheel zelfstandig een puzzel op te lossen, ook al neemt dat enige tijd. Die "trots op jezelf" moet gehandhaafd blijven. Dus gewoon wachten totdat de eerste drie geweest zijn, al duurt dat 5 jaar......
Regel houden zoals 'ie is.
Ik kan mij niet voorstellen dat na 6 maanden, in Nederland, een puzzel nog niet is opgelost en een cache niet 3x gevonden is.
Er zijn zoveel caches te bezoeken dat wij rustig kunnen wachten totdat de podiumplaatsen zijn verdeeld.
Regel dus niet aanpassen.
Ik stem voor bespreking na een half jaar. Als de échte puzzelaars er dan nog niet uit zijn dan wordt het hoog tijd dat de GeoLeaks taskforce ermee aan het werk kan

Het gaat per saldo overigens maar om een paar onoplosbare mysteries per jaar. Volgens mij ligt er alleen bij Kampen eentje die in aanmerking komt. Zelfs de karweitjes van Team Dinges bij Winterswijk worden vroeger of later wel een keer opgelost.
Laten zoals het is. De CO zal het anders niet meer leuk vinden.
In Noord Holland ligt er een vanaf oktober 1x gevonden
Ik ben ook van mening dat je het zo moet laten, op deze manier hebben de echte puzzelaars ode tijd om een puzzel op te lossen, als de puzzel zo moeilijk is dat met maanden duurt. Dat is dan zo.
Gewoon opheffen die regel.. Zoals al eens is gemeldt, er zijn genoeg puzzelgroepjes die samen de puzzel oplossen en dan met elkaar heen gaan om te loggen. Tevens valt mij op dat het regelmatig de vriendjes van de owner zijn die de cache na aanwijzingen van de co vinden.
Dit wordt dan ook nog eens vol trots in de log vermeldt. Ik zie daarom geen bezwaar om deze regel in stand te houden. De pool heb ik niet ingevuld omdat mijn keuze er niet bij staat nl. Oplossing mag meteen geplaatst worden op het forum. Opgeloste mysteries zijn toch alleen maar te zien voor forum leden, onze eigen puzzelclubje
Niets aan veranderen.
Wel of geen puzzelclubjes.
Eerst podium vol.
Hier is een regel waarin ik me wel kan vinden.
Podium moet eerst vergeven zijn of het moet een jaar zijn na het plaatsen van de cache.
Dus na een jaar is de cache open voor alles ook als het podium niet vol is.
Niets aanpassen.
Eremetaal alleen voor de 'die hards'.
De regel mag blijven zoals die is. Aan de andere kant n limiet stellen is ook nog niet zo'n gek idee. Ik ga dan voor een periode van meer dan 1 jaar. Het moet wel geocachen blijven en niet een puzzelwedstrijd. Ergens ligt r voor mij een grens. Wat is anders het doel van het neerleggen van een cache? (Om gevonden te worden of heb ik het mis..........?)
Nee, ook ik vind dat we gewoon moeten wachten tot de eremetalen verdeeld zijn.
Een CO die zijn puzzel zo moeilijk maakt dat de cache na maanden nog niet gevonden is, heeft de bedoeling van dit spelletje niet helemaal begrepen en barst vast en zeker een keer in zijn eigenwaan.
Ik zou zeggen: lekker in zijn sop laten gaarkoken.
Zo zijn er ook caches die niet voor iedereen bereikbaar zijn, zoals hoog in een bomen of vlak boven water.
Het mag allemaal en nergens staat geschreven dat iedereen iedere cache moet kunnen vinden.
Degenen die een puzzel niet op eigen kracht kunnen oplossen, hoeven wat mij betreft niet via dit forum aan plaatst 1, 2 of 3 geholpen te worden. Het is al mooi dat zij uiteindelijk toch in staat worden gesteld om de cache te vinden.
Om die reden is mijn mening: laat alles zoals het is.
Overigens vind ik die jacht op "goud", "zilver" en "brons" maar een rare uitwas en nergens voor nodig, maar dat valt buiten het bestek van dit onderzoekje.
Groet,
1-1-8
Laten zoals het is, heeft onze voorkeur.
Houden zoals het is, ere wie ere toekomt

Ik ben van mening dat de podiumplaatsen moeten behouden blijven aan de "echte puzzelaars" en dat de regel behouden mag blijven .
Beter zou zijn om die FTF ranking eens in een pol te gooien, volgens mij is alleen zo in Nederland.
Op deze manier maak je er een wedstrijd van. Natuurlijk is een FTF leuk, maar om ervoor te gaan racen??