GeoLeaks Geocaching Forum

Volledige versie: Garmin GPSMAP 62S
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Via deze site heb ik inmiddels al heel wat puzzels op kunnen lossen (waar een ieder dank voor).

Echter probeer ik die op een snelle en makkelijk manier ook te verwerken in mijn gps map.

Dit lukt mij niet. De enige manier die mij tot op heden lukt is het via geocaching.com. Het jammere daarvan is dan alleen dat ik dan nooit de locatie in mijn gps heb staan waar de oplossing ligt. Met een boekje erbij voer ik dit dan weer handmatig in.

Nu lijkt mij dat er ook een manier zal zijn dat je ze rechtstreek naar je gps kan sturen incl. de locatie waar die ligt. Ik heb dit al geprobeerd me GSAK maar dan zit mijn gps hem helemaal niet.

Wie kan mij helpen om het geocachen allemaal nog wat makkelijker te maken.
Als je je GPS met de USB-kabel aan de computer koppelt, dan kan je daarna via GSAK een hele database (of selectie) naar je GPS sturen via het menu 'GPS' en 'waypoint sturen'.
Als je je GPS via de verkenner kunt benaderen, moet volgens mij bovenstaande optie ook lukken. Evt daar via de knop 'gps setup' eea instellen, maar volgens mij kan je dat ook automatisch laten detecteren.

Let wel op de naam. Als je altijd dezelfde naam van het bestand wat je op je GPS zet kiest is het geen probleem, anders moet je je GPS wel weer leeg maken, anders is ie zo vol en ziet je GPS geen nieuwe caches meer (meer dan 1000 of 2000 waypoints lust ie sowieso niet).