Ik kan evt helpen met een paar caches die al lang in de onopgeloste topics staan. Ik wil de oplossingen knippen en plakken vanuit mijn notities. Echter is het lettertype onleesbaar klein.
Hoe kan ik dit aanpassen? Alles uittypen is echt veel werk.
smartphone, tablet, laptop, desktop? Windows, Mac, android?
Wat ik op de computer dan probeer is de tekst te kopiëren naar kladblok (windows app).
Dat is een 'kaal' programma, waarbij geen opmaak overblijft.
Vandaar kan ik het dan bijna altijd wel gebruiken op andere plekken, zonder last te hebben van de oude opmaak.
MacBook...
Heb geprobeerd om het naar het kladblok te kopiëren, maar dit is ook geen oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem, Windows 11
Ik zet alles in de spoiler en pel dan de tags voorzover nodig eraf
Via kladblok of Word werken werkt ook goed, maar is wel een extra handeling
De oplossing van deventer_koek was ook mijn eerste ingeving.
Maar ik zie dat er ook een optie is om tekst groter te kunnen maken wanneer je deze selecteert, wanneer je hier op het forum post. Misschien dat dit wel voor je werkt?
![[Afbeelding: Schermafbeelding-2026-01-04-125701.png]](https://i.postimg.cc/rDgwhdjF/Schermafbeelding-2026-01-04-125701.png)
Naar kladblok kopieren werkt niet altijd goed. Ik heb een leeg tekst.txt bestandje aangemaakt, waarin ik wel eens tekst zet en vervolgens opslaan. Na openen van het bestandje kopieer ik de opgeslagen tekst waar het nodig is vrij van ongewenste opmaak.
Er is (onder Windows) ook een plakken zonder opmaak optie achter de rechter muisknop. Dat werkt voor mij.
Thx. MacBook is niet altijd even vriendelijk voor websites gebouwd voor Windows.
Maar het is gelukt....thx